همه فعالیت‌ها با محوریت پیشگیری از شیوع کرونا است
همه فعالیت‌ها با محوریت پیشگیری از شیوع کرونا است

در جلسه مشترک اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با شهردار و مدیران شهری، بر اتخاذ تصمیمات لازم شورا در حوزه بهداشت عمومی شهر تاکید و مقرر شد همه فعالیت‌ها با اولویت پیشگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامتی شهروندان باشد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، در نشست رئیس و […]

در جلسه مشترک اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با شهردار و مدیران شهری، بر اتخاذ تصمیمات لازم شورا در حوزه بهداشت عمومی شهر تاکید و مقرر شد همه فعالیت‌ها با اولویت پیشگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامتی شهروندان باشد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، در نشست رئیس و اعضا شورا با شهردار و جمعی از مدیران شهرداری آخرین وضعیت اقدامات شورا، شهرداری و سازمان‌های خدمات‌رسان در موضوع پیشگیری از ویروس کرونا بررسی شد.
دکتر «سید عبدالرزاق موسوی» رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تقدیر از تلاش‌های شهردار و مجموعه شهرداری به مسؤولیت‌های این بخش‌ها در موضوع بهداشت عمومی شهر و به صورت خاص بیماری کرونا اشاره کرد.
مهندس «حیدر اسکندرپور» شهردار شیراز نیز گزارشی از آخرین اقدامات شهرداری شیراز در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا ارائه کرد.
وی اعلام کرد: شهرداری تمامی اماکن عمومی در اختیار این دستگاه، اعم از سالن‌ها و فضاهای عمومی فرهنگی، هنری و ورزشی، پارک‌ها و فضاهای بازی را تعطیل کرده است.
در این جلسه و پس از بررسی موارد مربوط به حفظ سلامت شهروندان در برابر ویروس کرونا، مقرر شد شورای اسلامی شهر شیراز با عنایت به مسؤلیت قانونی خود در حوزه بهداشت عمومی تصمیمات لازم را اتخاذ کند.
همچنین شهرداری ملزم شد اقدامات لازم جهت تعطیلی پایانه‌های مسافربری ورودی شهر در راستای جلوگیری از شیوع بیماری و حفظ سلامتی شهروندان را اجرا کند.
با توجه به وجود زمینه‌های انتقال بیماری به ویژه در ایستگاه‌ها و کارگاه مترو، نسبت به تعطیلی مترو اقدام و در موضوع اتوبوس‌های درون‌شهری نیز با در نظر گرفتن امکان سریع انتقال بیماری از این طریق با رعایت شرایط مردم و زمان‌بندی نسبت به حداقل رساندن زمان استفاده از اتوبوس تصمیمات لازم اتخاذ شود.
شورای اسلامی شیراز و شهرداری در خصوص کاهش ارائه خدمات حضوری و فراهم کردن زمینه ارائه خدمات بدون نیاز به حضور شهروندان نیز اقدامات لازم را اتخاذ کردند.
موضوع تشییع و تدفین متوفیان در آرامستان‌ها و قبرستان‌های شهر نیز در این جلسه بررسی و مقرر شد نهایت تلاش جهت به حداقل رساندن تعداد تشییع کنندگان به عمل آید.

پایان خبر/