تحقق استقرار کامل دولت الکترونیک در اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی فارس
تحقق استقرار کامل دولت الکترونیک در اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی فارس

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به اجرای برنامه پیشگیری از ویروس کرونا اعلام کرد: برای کاهش حداکثری مراجعه حضوری و انجام امورات ارباب رجوعان با برنامه ریزی های صورت گرفته در طرح ابتکاری، اربابان رجوع می توانند درخواست خود را به صورت غیر حضوری از طریق تلفن، فاکس، فضای مجازی و یا ارتباطات الکترونیکی اعلام و از همان طریق نیز پاسخ لازم را در چارچوب مقررات و در اسرع وقت دریافت نمایند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس؛ سهراب مختاری افزود :با عنایت به دستورات مقام عالی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی  و  تاکیدات استاندار  فارس در خصوص پیشگیری از بروز ویروس کرونا و به تعویق افتادن اکثر فعالیت هایی که نیاز به حضور مستقیم اربابان رجوع دارد، لذا تمهیداتی در این خصوص در نظر گرفته شده است.

مختاری  با اشاره به اینکه برخی از نیازهای اربابان رجوع را می توان با یک تلفن یا ارتباط الکترونیکی به آنها در سطح ستاد استان  و شهرستان ها پاسخ داد؛ عنوان کرد: در این زمینه اطلاعات مربوط به نحوه ارتباط تلفنی یا الکترونیکی با مدیر کل، معاونین، روسای ستادی اداره کل و روسای ادارات شهرستان های استان فارس تهیه شده است.

مختاری با بیان اینکه فایل مشخصات، ایمیل و شماره تماس روسای ستادی اداره کل و روسای ادارات در شهرستان ها روی سایت و فضای مجازی قرار گرفته است؛ بیان کرد: تماس های اربابان رجوع روی یک کاغذ پیاده و در صورت ارسال فاکس یا ایمیل بعد از دریافت پرینت در دبیرخانه همانند یک نامه اداری ثبت و اقدام می شود و نتیجه به متقاضیان نیز اعلام می گردد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: در همین رابطه به نظر می رسد اجرای این طرح می تواند « از تهدید کرونا در بخش اداری، یک فرصت ایجاد نماید» و استقرار دولت الکترونیک که از اهداف دولت تدبیر و امید و یکی از برنامه های جدی مقام عالی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی  و استاندار  فارس  است را محقق کند.

مختاری با اشاره به برنامه تحول اداری دولت تدبیر و امید در راستای ایجاد دولت الکترونیک ابراز کرد: با توجه به معضل پیش آمده ویروس کرونا، تمهیدات انجام شده در راستای کاهش ارباب رجوع و اجرای انجام امورات به صورت غیر حضوری براساس مکاتبات و هماهنگی های بعمل آمده انجام شده است.

مختاری گفت: رسیدگی در مراجع حل اختلاف ، برگزاری مجامع انتخاباتی تعاونی ها و تشکلات کارگری و کارفرمایی، حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری به سال آینده منتقل شد و همچنین طرحی در حال اجرا است که بر اساس آن مابقی درخواست ارباب رجوع کارگری ، کارفرمایی ، تعاونگران ، کارآفرینان و بیکاران را  می توان از طریق تلفن مستقیم مدیران اداره کل ، روسای ستادی و روسای شهرستان ها به روش های ذکر شده پاسخ داد.

مختاری خاطرنشان کرد: بدیهی است اجرای این طرح در صورت پاسخگویی مناسب و به موقع به ارباب رجوع می تواند علاوه بر پاسخ دهی به ارباب رجوع، زمینه ای فراهم کند تا مانند کشورهای پیشرفته از طریق ارتباط تلفن یا الکترونیکی بدون حضور ارباب رجوع نسبت به تحقق کامل دولت الکترونیکی اقدام کرد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس  ادامه داد: در همین رابطه  لیست مدیران ستادی و اجرایی این اداره کل و  پوستر به منظور انتشار در نظر گرفته  شده  تا در صورت صلاحدید مقامات کشوری و استانی  این طرح در کل استان ها  اجرایی گردد .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس تصریح کرد: جامعه بزرگ کارگری کارفرمایی و تعاونگران استان فارس  می توانند از این پس درخواست های خود از اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و همچنین ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی در شهرستان های استان فارس به صورت غیرحضوری پیگیری کند که علاوه بر تحقق دولت الکترونیک و با تأکید بر ضرورت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا؛ در عین حال منجر به ارائه خدمات مطلوب و موثر به جامعه هدف این اداره کل در سراسر استان فارس و افزایش رضایت مندی  می شود.مختاری تاکید کرد: در شرایط کنونی ، برای رفاه جامعه بزرگ کارگری کارفرمایی و تعاونگران  و کنترل انتشار ویروس کرونا،‌متقاضیان می توانند  از طریق ارسال پست الکترونیکی و تلفن های مدیران استان که برروی سایت این اداره کل  بارگذاری شده است درخواست های خود را پیگیری کنند