به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد
به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی فارس به مناسبت ١٨ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و با تاکید بر فعالیت های مهم این کانون از جمله رویداد ملی «فهما» و مقابله با ویروس کرونا در قالب خدمات مردمی؛ پیامی را منتشر کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل […]

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی فارس به مناسبت ١٨ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و با تاکید بر فعالیت های مهم این کانون از جمله رویداد ملی «فهما» و مقابله با ویروس کرونا در قالب خدمات مردمی؛ پیامی را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، صابر سهرابی به مناسبت ١٨ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پیامی را منتشر کرد، در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول‌الله (ص):

« الْمَساجِدُ بُیوتُ الْمُتَّقین»

مساجد، خانه پرهیزگاران است.

۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد بویژه در استان ادب پرور فارس به عنوان سومین حرم اهل البیت (علیهم السلام) فرصتی است برای تجلیل و سپاس به همه آنهایی که خالصانه و بی ادعا همتی مثال زدنی در راستای رضای حق تعالی و برای پویایی مساجد الله مصروف می دارند.

مساجد قلب تپنده جامعه اسلامی هستند که نقش آنها در رشد و بالندگی فرهنگ و تمدن اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

مساجد مرکز ثقل فعالیت های اجتماعی،مذهبی، اقتصادی و سیاسی هستند که روح تعهد و مسئولیت را در جامعه افزایش می دهند. مساجد پایگاهی برای تقویت آموزه های دینی و اعتقادی و کاهش آسیب ها و ناهنجاری ها هستند که باید از ظرفیت بالای آن ها برای ارتقاء سطح دینی و فرهنگی جامعه بهره برد که یکی از فعالیت های مهم در همین زمینه رویداد ملی فهما بود.

تقارن ولادت امیرالمومنین علی علیه السلام با تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد بهانه ای گردید تا از فعالیت ها و زحمات همکارانم در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس و اعضاء کانون‌های مساجد بالاخص عزیزانی که این روزها با تلاش در فضای مجازی و همچنین تهیه مواد ضدعفونی و بسته‌های بهداشتی در مناطق محروم و حاشیه شهرهای استان در راستای آگاهی‌بخشی در مقابله با ویروس کرونا به مردم خدمات ارائه می‌ دهند،صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم.

صابر سهرابی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس