تقدیر رییس دانشگاه از همکاری و همدلی مردم شیراز و سازمان های استان برای مبارزه با کروناویروس
تقدیر رییس دانشگاه از همکاری و همدلی مردم شیراز و سازمان های استان برای مبارزه با کروناویروس

در طی نشست های روزانه بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کرونا، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از همکاری و همدلی مردم شیراز و سازمان های استان در راستای مبارزه با کروناویروس قدردانی کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس دانشگاه گفت: با توجه به موضوعات موردنیاز با بیماری […]

در طی نشست های روزانه بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کرونا، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از همکاری و همدلی مردم شیراز و سازمان های استان در راستای مبارزه با کروناویروس قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس دانشگاه گفت: با توجه به موضوعات موردنیاز با بیماری کووید_۱۹، لازم است معاونت بهداشت دانشگاه اقدام به برگزاری نشست های مشترک هم اندیشی با شهرداری کند.

نظارت بر توزیع ماسک و موادضدعفونی کننده در داروخانه ها و مراکز توزیع منتخب از سوی بازرسان دانشگاه از دیگر تاکید های دکتر «مهرزاد لطفی» در این نشست بود.

مراجعه به مراکز ۹ گانه شیراز؛ مرحله نخست پیگیری ابتلا به کروناویروس

دکتر «عبدالرسول همتی» معاونت بهداشت دانشگاه نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده برای مبتلایان در مراکز سرپایی ۹ گانه، پروتکل های پیگیری و ردیابی مبتلایان و اقدامات جلوگیری از شیوع این بیماری را بیان کرد و از مردم خواست تا برای دریافت خدمات سرپایی به مراجعان مشکوک به کرونا ویروس جدید به پزشکان خانواده یا مراکز سرپایی ۹ گانه معرفی شده مراجعه کنند.

ضدعفونی روزانه اتوبوس ها و متروی شیراز با هدف ارتقای سلامت عمومی

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این نشست با تقدیر از مجموعه بهداشت و درمان استان برای ارایه خدمات سلامت به مردم، شهرداری شیراز را به عنوان بازوی اجرایی مجموعه سلامت فارس در راستای مبارزه با بیماری کووید_۱۹ معرفی کرد.

مهندس «محمدرضا محمدحسین پور» با بیان اینکه پاکبانان و کارکنان شهرداری جزو گروه های در معرض خطر هستند، از برگزاری نشست های هم اندیشی در مجموعه شهرداری خبر داد.

او با اشاره به انتقال روزانه مسافر در ترمینال های شهرداری، اتوبوسرانی، فرودگاه و سازمان قطار شهری، افزود: برای جلوگیری از شیوع بیماری، ضدعفونی کردن اتوبوس ها و مترو دو بار در روز انجام می شود.

جمع آوری معتادان متجاهر غربالگری و بستری آنان در کمپ های ترک اعتیاد و جمع آوری دستفروش ها در سطح شهر دیگر اقداماتی بود که معاون خدمات شهری شهرداری شیراز به آن ها اشاره کرد و افزود: تبدیل شیر روشویی سرویس های بهداشتی پارک ها به صورت پدالی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین در این نشست، آمار بیماران مبتلا به این بیماری در استان، کشور و جهان از سوی کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس جدید، بررسی و پیشنهادات کاربردی و علمی از سوی اعضا ارایه شد.

این نشست چهاردهم اسفند در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد