با تماس غیرضروری با اورژانس موجب اختلال در خدمات نشویم
با تماس غیرضروری با اورژانس موجب اختلال در خدمات نشویم

به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان فارس، مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه با بیان این خبر گفت: با شیوع ویروس کرونا از ۳۰ بهمن در کشور، تعداد تماس با خطوط امدادی ۱۱۵ افزایش چشمگیری داشته است، به طوری که مشاوره های پرستاری کارشناسان مراکز پیام اورژانس ۸۶ […]

به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان فارس، مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه با بیان این خبر گفت: با شیوع ویروس کرونا از ۳۰ بهمن در کشور، تعداد تماس با خطوط امدادی ۱۱۵ افزایش چشمگیری داشته است، به طوری که مشاوره های پرستاری کارشناسان مراکز پیام اورژانس ۸۶ درصد افزایش داشته است.

دکتر «محمدجواد مرادیان» افزود: تعداد تماس با خطوط امدادی اورژانس ۱۱۵ نیز نسبت به میانگین تماس ها در طول سال ۵۰ درصد افزایش یافته است که بیشترین تماس ها با خطوط ۱۱۵ به دلیل استرس ناشی از کرونا ویروس و علائم آن است و همکاران ما در مراکز پیام اورژانس ۱۱۵ با سعه صدر پاسخگوی آنان بوده اند.

دکتر مرادیان از خطوط اختصاصی مشاوره در خصوص کرونا ویروس خبر داد و گفت: تلفن ۴۰۳۰ از سوی وزارت بهداشت و تلفن ۱۸۱۹ نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ارائه مشاوره به هموطنان اختصاص داده شده است که مردم ایران می توانند با تماس با این خط، پرسش های خود را در این خصوص مطرح کنند.

او ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور توصیه می شود از دست دادن با یکدیگر خودداری کنیم، هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان خود را بگیریم، بدون دستکش به حیوانات دست نزنیم، از خوردن غذاهای خیابانی خودداری کنیم، در مکان های عمومی از ماسک استفاده کنیم و دستان خود را مرتب با آب و صابون بشوییم.