تاکید بر آمادگی دانشگاه ها در اجرای بسیج ملی کنترل و مبارزه با بیماری کرونا
تاکید بر آمادگی دانشگاه ها در اجرای بسیج ملی کنترل و مبارزه با بیماری کرونا

وزیر بهداشت در نشست شبانه مشترکی با معاونان وزارت بهداشت، روسا و مسوولان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، بر تشکیل و برپایی عملیات بسیج ملی کنترل و مبارزه با بیماری کرونا در کشور تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وزیر بهداشت با تاکید بر خودمراقبتی و حفاظت فردی مسوولان دانشگاه های […]

وزیر بهداشت در نشست شبانه مشترکی با معاونان وزارت بهداشت، روسا و مسوولان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، بر تشکیل و برپایی عملیات بسیج ملی کنترل و مبارزه با بیماری کرونا در کشور تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وزیر بهداشت با تاکید بر خودمراقبتی و حفاظت فردی مسوولان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در راستای مقابله با ویروس کرونا به عنوان الگوی مجموعه سلامت در جامعه، درباره اقداماتی که برای رفع نیازهای کشور به ماسک و مواد ضدعفونی کننده انجام شده است، توضیحاتی ارایه داد.

دکتر «سعید نمکی» از ارسال لباس و ماسک برای مراکز درمانی با ریسک بالا خبر داد و گفت: توزیع ماسک و وسایل موردنیاز برای مقابله با این بیماری از روزهای آینده آغاز می شود که لازم است این اقدام با برنامه ریزی و نظارت مسوولان دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر توزیع آن انجام شود.

او با تاکید بر اهمیت ایجاد آرامش در جامعه، از مشارکت نیروهای مسلح نظیر ارتش و سپاه برای ضدعفونی کردن خیابان ها و سطح شهر با هدف امید بخشی و تقویت روحیه مردم به عنوان یک اقدام نیک ملی یاد کرد.

دکتر نمکی با بیان اینکه با برداشتن گام هایی در راستای بسیج ملی کنترل و مبارزه با کرونا، می توان یک افتخار تازه برای جمهوری اسلامی ایران رقم زد، عنوان کرد: نخستین گام استفاده از ظرفیت پرونده الکترونیک سلامت برای کنترل سلامت خانواده ها و استفاده از نرم افزارهای تلفن همراه برای کسب اطلاعات سلامت مردم از راه دور است.

او با اشاره به اینکه دومین گام آماده سازی مراکز سرپایی و مراکز درمانگاهی برای کاهش بار مراجعان به مراکز بیمارستان های خدمت رسان به بیماران کرونا است، بر سرعت بخشیدن به روند اجرای این بسیج ملی و عملیات پیشگیرانه تا پنج روز آینده در کل کشور و با همت مسوولان دانشگاه ها تاکید کرد.

به گفته وزیر بهداشت سومین گام در این زمینه، برنامه ریزی برای پذیرش و مداوای بیماران در مراکز بهداشتی درمانی و گام چهارم نیز رفتن به سمت مردم پیش از شیوع بیماری است، به ویژه افرادی که در معرض موردهای مشکوک و آلوده قرار دارند.

او معاونان وزیر بهداشت را اعضای این کمپین معرفی کرد و از برگزاری نشست های مکرر در این رابطه در روزهای آینده برای بررسی و توسعه این حرکت بزرگ ملی خبر داد.

دکتر نمکی با این تاکید که باید پیش از اینکه بیماری به سراغ ما بیاید ما به سراغ او رفته و همه برای مقابله و ریشه کنی آن تلاش کنیم، ابراز امیدواری کرد تا با آغاز این فعالیت، ابتدا به ریشه کنی این بیماری در شهرهای پُرخطر و دارای ریسک بالا رفته و اثبات کنیم که ایران در عرصه سلامت پیشتاز کشورهای دیگر است.

دکتر «قاسم جان بابایی» معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز دیگر سخنران این نشست بود که درباره شیوه نامه های جدید مربوط به بیماری کرونا توضیحاتی ارایه داد.

تقدیر از خدمات تیم های سلامت و کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی و پیگیری برای اختصاص پاداش ویژه به آنان به پاس ارائه خدمت در ریشه کنی بیماری کرونا، دیگر موضوع مطرح شده در این نشست بود.

دکتر «مهرزاد لطفی» رییس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه و دکتر «علی اکبری» معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست حضور داشتند.