سربازان گمنام سلامت برای کنترل بحران بیماری کرونا بار دیگر به میدان آمدند
سربازان گمنام سلامت برای کنترل بحران بیماری کرونا بار دیگر به میدان آمدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تشکیل ۱۶۵ تیم نظارت بهداشت محیط در استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» ضمن بیان این موضوع که گندزدایی صحیح محیط، شتستشویی صحیح دست ها و تجمع نکردن افراد در محیط های سربسته از جمله اقدامات مهم در پیشگیری از […]

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تشکیل ۱۶۵ تیم نظارت بهداشت محیط در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» ضمن بیان این موضوع که گندزدایی صحیح محیط، شتستشویی صحیح دست ها و تجمع نکردن افراد در محیط های سربسته از جمله اقدامات مهم در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا است، گفت: بازرسان بهداشت محیط که همواره در تمامی بحران ها حضوری پررنگ دارند، در تحقق این اهداف نیز نقش مهمی را ایفا می کنند.

او افزود: بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی، پایانه های مسافربری، مساجد و اماکن متبرکه در دستور کار روزانه کارشناسان بهداشت محیط قرار دارد که با جدیت و حساسیت ویژه ای این بازدیدها انجام و به تمامی کارکنان نحوه صحیح گندزدایی محیط و شستشوی دست ها آموزش داده می شود.

افزایش شدت برخورد با عرضه کنندگان قلیان

دکتر همتی عرضه قلیان در مراکز و اماکن عمومی به ویژه در این شرایط بحرانی را تخلف عنوان کرد و گفت: از دیگر اقدامات بهداشت محیط در پیشگیری از بیماری کرونا، برخورد با متخلفان عرضه کننده قلیان در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی است که با توجه به تذکرات و اخطارهای قبلی، در صورت مشاهده عرضه دخانیات در این مکان ها، محل با دستور دادستان شهرستان سریع تعطیل می شود.

رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از انجام ۱۷ هزار و ۲۷۴ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی، پایانه های مسافربری خبر داد و گفت: ۵۷ مکان متخلف عرضه کننده قلیان از ششم اسفند تعطیل و تعداد یک هزار و ۶۴۶ قلیان توقیف شد.

مهندس «سیامک شمس» افزود: بازرسان بهداشت محیط به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا محیط امنی را برای هموطنان خود ایجاد کنند و از تمامی شهروندان خواستند تا با رعایت بهداشت فردی، عدم حضور در محل های پرتردد و همچنین تهیه مواد غذایی از مکان های معتبر گامی مهم در تامین این امنیت بردارند.