جمع آوری قلیان با هدف پیشگیری از بیماری کرونا در شهرستان کوار
جمع آوری قلیان با هدف پیشگیری از بیماری کرونا در شهرستان کوار

با حضور تیم بازرسی واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان، اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و نیروی انتظامی، تمام قلیان ‌های سطح شهرستان کوار در راستای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا جمع ‌آوری شد. به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کوار، رییس شبکه با اعلام این خبر گفت: به […]

با حضور تیم بازرسی واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان، اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و نیروی انتظامی، تمام قلیان ‌های سطح شهرستان کوار در راستای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا جمع ‌آوری شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کوار، رییس شبکه با اعلام این خبر گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا و انتشار اطلاعیه ممنوعیت فعالیت قلیان ‌سراها، در بازدید ضربتی از اماکن تهیه و توزیع مواد خوراکی و اماکن عمومی شامل سفره خانه ها، رستوران ها، کافه ها و چایخانه ها، ضمن جمع آوری قلیان ها از این اماکن، هشدارهای لازم در خصوص رعایت مسائل بهداشتی به ۱۰ واحد صنفی داده شد.

دکتر «سید علی شمس نیا» اضافه کرد: عرضه قلیان از گذشته ممنوع بوده است و اکنون با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود و کارکنان بهداشت محیط با مشارکت ارگان های مرتبط، با رستوران ‌ها، کافی ‌شاپ ‌ها و مراکز ثابت عرضه قلیان برخورد می کنند.

او به متصدیان چایخانه ها و مراکز عرضه قلیان توصیه کرد: با بازرسان بهداشت محیط در این زمینه به نحو مطلوب همکاری داشته باشند، در غیر این صورت با توجه به مصوبات قانونی این طرح، پرونده آنها به مراجع قضایی ارجاع می شود.

شمس نیا از شهروندان خواست در این زمینه با شبکه بهداشت و درمان همکاری کنند و در صورت مصرف و عرضه موضوع را به سیستم بهداشتی و ارگان ‌های مرتبط گزارش دهند.