تاکید بر کاهش بار بیماری در بسیج ملی مبارزه با کرونا با استفاده از ظرفیت و مشارکت ارگان ها
تاکید بر کاهش بار بیماری در بسیج ملی مبارزه با کرونا با استفاده از ظرفیت و مشارکت ارگان ها

وزیر بهداشت در نشست مشترکی با معاونان وزارت بهداشت، روسا و مسوولان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، بر تلاش برای کاهش بار بیماری در بسیج ملی مبارزه، با استفاده از ظرفیت و مشارکت ارگان های همدل تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه چارچوب بسیج ملی […]

وزیر بهداشت در نشست مشترکی با معاونان وزارت بهداشت، روسا و مسوولان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، بر تلاش برای کاهش بار بیماری در بسیج ملی مبارزه، با استفاده از ظرفیت و مشارکت ارگان های همدل تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه چارچوب بسیج ملی مبارزه با کرونا تنظیم شده و به دانشگاه ها ارسال می شود، از رییس و مسوولان دانشگاه های علوم پزشکی خواست تا چارچوب های این طرح ملی را ارزیابی کرده و نظرات خود را از راه سامانه اطلاع دهند.

دکتر «سعید نمکی» از مسوولان دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواست تا برای مبارزه با کرونا ویروس جدید از طریق سامانه الکترونیک سلامت و نرم افزارهای پیش بینی شده، اقدام کنند.

او با توضیح شیوه گام به گام پیگیری و کسب اطلاع و ردیابی در بسیج ملی مبارزه با کرونا ویروس جدید، افزود: باید تمام خانواده های تحت پوشش پزشک خانواده را مورد بررسی قرار دهیم.

دکتر نمکی اهداف این طرح ملی را کاهش بار بستری، شناسایی بیماران، کاهش بار بیماری و کوتاه کردن زمان درمان آن، جلوگیری از شیوع بیماری، اقدام به جلوگیری از انتشار ویروس با کمک بسیج و دیگر ارگان های همدل عنوان کرد.

او با تاکید بر نظارت بر ترددها و رفت و آمدها در تعطیلات نوروزی از سوی مسوولان در کشور اعلام کرد: اهداف و نتایج این طرح ملی به صورت روزانه در دانشگاه ها ارزشیابی و بازخورد آن نیز به مراکز اعلام می شود.

دکتر نمکی با اشاره به اهمیت مشارکت و همدلی نسبت به رفع نقایص این طرح ملی، ادامه داد: همانند بسیج ملی کنترل فشارخون باید بتوانیم از ظرفیت ها استفاده کرده و این موضوع را با جدیت پیگیری کنیم.

او با اشاره به اینکه فرماندهان نیروهای مسلح نیز در این طرح ملی مشارکت دارند، اعلام کرد: از امروز ماسک و لباس محافظتی ویژه نیز به مراکز درمانی پُرخطر ارسال می شود.

دکتر «قاسم جان بابایی» معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز دیگر سخنران این نشست وب کنفرانس بود که بر کنترل بیماری با مراقبت در منزل تاکید کرد.

دکتر «حمیدرضا جمشیدی» دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نیز با تاکید بر خودمراقبتی از مسوولان خواست تا با آگاهی بخشی به خانواده ها برای کنترل رفتار پیشگیرانه در مبارزه با این بیماری مشارکت کنند. دکتر «مهرزاد لطفی» رییس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه نیز در این نشست حضور داشتند.