تقدیر امام جمعه شیراز از خدمات مجموعه سلامت فارس در مبارزه با کروناویروس جدید
تقدیر امام جمعه شیراز از خدمات مجموعه سلامت فارس در مبارزه با کروناویروس جدید

امام جمعه شیراز در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تقدیر از خدمات مجموعه سلامت فارس در مهار  کروناویروس جدید، گفت: همه مسوولان و مردم زحمات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در این شرایط دشوار جامعه درک می کنند. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام» […]

امام جمعه شیراز در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تقدیر از خدمات مجموعه سلامت فارس در مهار  کروناویروس جدید، گفت: همه مسوولان و مردم زحمات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در این شرایط دشوار جامعه درک می کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام» افزود: با توجه به حجم بالای مراجعان به حوزه بهداشت و درمان استان و شکست کرونا ویروس جدید، خدمات نیازمند طراحی و برنامه ریزی دقیق است تا راهکارهایی پیش بینی شود.

او ضمن اعلام آمادگی برای همکاری حوزه های برادران و خواهران علمیه در ارایه خدمات سلامت روان در جامعه، ادامه داد: در عرصه اقدامات میدانی ما به عنوان یک سرباز پای کار ایستاده ایم و در هر موضوعی که سلامت مردم را به خطر می اندازد، مجموعه حوزه علمیه و روحانیون با مجموعه سلامت همکاری می کنند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: بیماری های واگیر نظیر کرونا ویروس، یک مسئله پیچیده است که مهار آن، نیازمند مجموعه ای از اقدامات بهداشتی، درمانی، اجتماعی، اقتصادی و معنوی، همچنین همکاری، همفکری و هم اندیشی مدیران بخش های مختلف است.

آیت الله دژکام هدف از این نشست را بررسی ابعاد مختلف ویروس کرونا، همکاری های حوزه های مختلف و تشکیل کمیته های عملیاتی اجرایی عنوان کرد و گفت: لازم است در بحث کروناویروس جدید، همه جوانب آن را مورد توجه قرار داده و آثار معنوی و اجتماعی آن رصد شود، البته به مردم اطمینان می دهیم که با همکاری یکدیگر آن را شکست می دهیم.

امام جمعه شیراز بیان کرد: پزشکان و پرستاران، در صف نخست عرصه نبرد با این بیماری قرار دارند و از آغاز فرآیند بیماری تا پایان آن تلاش بسیاری دارند، این مسیر مانند رشادت و فداکاری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است که پیروزمندانه عمل کردند.

دلگرمی مجموعه دانشگاه با همراهی مسوولان و مدیران استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، حضور و همراهی تمامی مسوولان و مدیران استان را باعث دلگرمی و قوت قلب مجموعه دانشگاه دانست و گفت: برای شکست کرونا ویروس، نیازمند همدلی و یکپارچگی تمامی مسوولان، مدیران و مردم هستیم.

دکتر «مهرزاد لطفی» آمار پایین استان فارس نسبت به استان های دیگر را لطف خداوند، تلاش مجموعه سلامت، همدلی و همکاری مسوولان دستگاه های نظارتی و اجرایی، همکاری مردم استان عنوان کرد.

او از راه اندازی ۹ درمانگاه شبانه روزی در شیراز و یک درمانگاه در هر شهرستان استان، برای دسترسی آسانتر مردم به خدمات معاینه و تشخیص ویروس کرونا خبر داد و گفت: روزانه ۴۰ تا ۶۰ هزار ماسک در سه نوبت کاری با همکاری ۹۰ نیروی جهادی بسیج جامعه پزشکی، بسیج دانشجویی و کارکنان تولید می شود و پس از تامین ماسک در مراکز درمانی در داروخانه های شبانه روزی نیز توزیع می شود.

دکتر لطفی اضافه کرد: اطلاع رسانی گسترده با تهیه بنرها، استندها و بیلبوردها، مصاحبه های ویژه در صدا و سیما، همچنین انجام یک هزار و ۳۰۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان در روز گذشته، از دیگر تلاش های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه بوده است.

بیان فعالیت های مجموعه سلامت شامل اقدامات و فعالیت های بهداشتی درمانی، دارویی، تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست، آماده سازی بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) و پشتیبانی بیمارستان شهید دکتر چمران، برگزاری نشست ها با مسوولان و ادارات استان، دیگر محور صحبت های رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بود.

پزشکان و پرستاران؛ قهرمانان جامعه

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس نیز در این نشست، پزشکان و پرستاران را قهرمانان و پهلوانان جامعه خواند و از تلاش و اقدامات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقدیر کرد.

«محمدتقی سهرابی» افزود: همه ذهن ها درگیر ویروس کرونا است و باید پس از پایان این ویروس، به فکر سلامت روانی مردم نیز بود، در این زمان نقش روحانیت به عنوان نزدیکترین افراد به مردم، در تقویت ابعاد روانی و معنوی موثر است.

این نشست امروز، سیزدهم اسفند در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.