مشارکت بسیج جامعه پزشکی و سپاه فجر با مجموعه سلامت فارس برای مبارزه با ویروس کرونا
مشارکت بسیج جامعه پزشکی و سپاه فجر با مجموعه سلامت فارس برای مبارزه با ویروس کرونا

در طی نشست های روزانه بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با ویروس کرونا، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از همکاری سپاه فجر فارس، سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس و نیز فعالیت بسیج و تشکل های دانشجویی برای همکاری در ریشه کنی بیماری کووید ۱۹ تقدیر کرد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم […]

در طی نشست های روزانه بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با ویروس کرونا، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از همکاری سپاه فجر فارس، سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس و نیز فعالیت بسیج و تشکل های دانشجویی برای همکاری در ریشه کنی بیماری کووید ۱۹ تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس دانشگاه در نشست امروز عنوان کرد: مجموعه سلامت فارس برای تامین سلامت مردم از تمام ظرفیت های خود استفاده می کند و در این زمینه دو مجموعه سپاه فجر فارس و سازمان بسیج جامعه پزشکی نیز برای تامین سلامت و امنیت جامعه مشارکت دارند.

دکتر «مهرزاد لطفی» در این نشست با اشاره به مشخص کردن ساختارهای فرآیند اجرایی طرح ملی کنترل و مبارزه با بیماری کرونا در استان از سوی پزشکان خانواده؛ گسترش آموزش های سلامت محور و انجام غربالگری و شناسایی عمومی را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد.

او با تاکید بر ایجاد برنامه دانشگاهی ویژه پوشش صد در صدی خانوارهای تحت پوشش پزشک خانواده، از مسوولان دانشگاه خواست تا اطلاعات موردنظر را پایش کنند.

دکتر لطفی ضمن بیان مصوبه های وزارت بهداشت در حیطه فعالیت پزشکان خانواده برای مقابله با کرونا ویروس جدید، از ارسال و توزیع ماسک به پزشکان خانواده استان خبر داد.

نظارت معاونت غذا و دارو و همچنین اداره بازرسی بر نصب استند قیمت گذاری ماسک و مواد ضدعفونی کننده در داروخانه های توزیع کننده، دیگر تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بود.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس نیز در این نشست با تقدیر از فعالیت های بی وقفه و شبانه روزی مجموعه سلامت فارس برای مبارزه با کرونا ویروس جدید، مجموعه سلامت فارس را مدافعان سلامت برشمرد و اعلام کرد: بسیج و سپاه فجر استان با فعالیت در فضای مجازی و تلاش در راستای آرام بخشی، ارسال و انتشار اخبار و مطالب آموزشی، برگزاری کلاس های آموزشی برای سربازان با موضوع موارد پیشگیرانه، مشارکت خود را در این زمینه آغاز کرده است.

دکتر «فرخ بهارلویی» افزود: مراکز تحت پوشش بسیج و سپاه نیز با هدف کاهش مراجعان به مراکز درمانی مرجع، در خدمت رسانی به مراجعان فعال هستند.

دکتر «سیدابوالفضل هاشمی اصل» مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی و مشاور معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز در این نشست از مشارکت داوطلبانه پزشکان، دستیاران، پرستاران، دانشجویان بخش های خصوصی و دولتی استان برای خدمت رسانی درمانی در مراکز مرجع خبر داد. این نشست صبح امروز، سیزدهم اسفند در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.