ابلاغ مصوبه های جدید پیشگیرانه در خصوص زیارت حرم مطهر شاهچراغ(ع) در کمیته سلامت دانشگاه
ابلاغ مصوبه های جدید پیشگیرانه در خصوص زیارت حرم مطهر شاهچراغ(ع) در کمیته سلامت دانشگاه

در نشست بررسی آخرین اقدامات حوزه سلامت فارس برای مقابله با ویروس کرونا که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، مصوبه های جدید پیشگیرانه، ویژه حرم مطهر شاهچراغ(ع) ابلاغ شد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس دانشگاه در این نشست در رابطه با مصوبه های کاهش احتمال سرایت در […]

در نشست بررسی آخرین اقدامات حوزه سلامت فارس برای مقابله با ویروس کرونا که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، مصوبه های جدید پیشگیرانه، ویژه حرم مطهر شاهچراغ(ع) ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس دانشگاه در این نشست در رابطه با مصوبه های کاهش احتمال سرایت در اماکن مذهبی اعلام کرد: در این راستا پیشنهاد می شود غربالگری به شکل تب سنجی در ورودی باب الرضا(ع) آستان حضرت شاهچراغ(ع) از سوی دارالشفاء حرم مطهر انجام شود و مواد ضدعفونی کننده دست در درب های ورودی در دسترس مردم قرار گیرد.

دکتر «مهرزاد لطفی» بر ضدعفونی مداوم محوطه بقاع متبرکه با استاندارد اعلام شده از سوی معاونت بهداشت دانشگاه افزود: مُهرهای خاکی در حرم مطهر و مساجد آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) جمع آوری شده و مُهرهای سنگی جایگزین شود و همچنین مُهرهای سنگی نیز پس از اتمام هر نماز از سوی خادمان ضدعفونی شود.

او تاکید کرد: در این ایام تردد زائران آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، محدود به درب ورودی باب الرضا(ع) شاهچراغ(ع) خواهد بود.

دکتر لطفی در بخش دیگری از صحبت های خود، از مسوولان دانشگاه خواست تا با جدیت پیگیر تولید ماسک و توزیع آن در سطح استان باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه تا اطلاع ثانوی اعمال جراحی الکتیو در تمامی بیمارستان ها و مراکز جراحی به تشخیص پزشک بیمار و تیم مدیریتی بیمارستان کاهش یابد، افزود: بدیهی است انجام تمامی جراحی ها و خدمات اورژانسی به قوت خود باقی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه نیز از اقدام نیک مدیرکل غله فارس، برای تامین و توزیع روزانه نان مغذی و مقوی ویژه پزشکان و کادر درمانی در ۹ مرکز مرجع خدمات سرپایی و مراکز درمانی مربوط به بیمارستان های شیراز به مدت دو هفته خبر داد.

دکتر «محمدجواد خشنود» گفت: بازرسان در طول شبانه روز بر روند توزیع و قیمت ماسک در مراکز عرضه و تولید نظارت دارند.

دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه نیز بر ضرورت توزیع ماسک علاوه بر بیمارستان ها و مراکز درمانی، برای پزشکان خانواده تاکید کرد که با توجه به اهمیت موضوع، در دستور کار قرار گرفت.

آموزش آنلاین کلاس های آموزشی دستیاران دانشگاه

دکتر «محسن مقدمی» معاون آموزشی دانشگاه و رییس کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس نیز در این نشست با بیان اینکه کلاس های آموزشی دستیاران به صورت آنلاین برگزار و ویدئوی آن در سایت مربوطه بارگذاری می شود، گفت: بررسی جدیدترین پروتکل های بستری بیماران در مراکز درمانی و گایدلاین های طرز برخورد با بزرگسالان و کودکان مشکوک به ابتلا، امروز به مراکز آموزشی و درمانی ابلاغ می شود.

دکتر «سیدروح الله حسینی» مدیر روابط عمومی دانشگاه در این نشست از به روز رسانی آمارها و مطالب مربوط به این بیماری به صورت روزانه در وبگاه اینترنتی https://corona.sums.ac.ir/ خبر داد.

مهندس «مهدی ترابی» سرپرست مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه نیز گزارشی از روند تولید ماسک در کارخانه های تولیدی ماسک در استان ارایه داد.

دکتر «محسن نعمتی» معاون اجرایی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) نیز از دیگر اعضای این نشست بود که با اشاره به اهمیت سلامت جامعه و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، نسبت به اجرای مصوبه های کمیته سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اعلام آمادگی کرد.

همچنین در این نشست جمعی از اعضای شورای نمایندگان دستیاری دانشگاه ضمن ارائه گزارشی از نوبت های کاری، پیشنهادات و درخواست های خود را در زمینه توسعه خدمات مطرح کردند.

این نشست صبح امروز، دهم اسفند در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد