برگزاری نشست خبری پیشگیری و مقابله با کروناویروس در شبکه بهداشت و درمان فراشبند
برگزاری نشست خبری پیشگیری و مقابله با کروناویروس در شبکه بهداشت و درمان فراشبند

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه شهرستان و با محوریت پیشگیری و کنترل کروناویروس برگزار شد، به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد. به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و […]

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه شهرستان و با محوریت پیشگیری و کنترل کروناویروس برگزار شد، به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در مورد ویروس کرونا گفت: پیرو مصوبه نشست شورای سلامت شهرستان، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان در مورد ویروس کرونا، می تواند نگرانی های مردم را در این زمینه کاهش دهد.

دکتر «حسن کرمی» با بیان این مطلب که این بیماری دارو، واکسن و درمان ندارد، تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری را رعایت موازین بهداشتی عنوان کرد و افزود: نشانه های بالینی این بیماری پس از دو تا ۱۴ روز خود را در فرد نشان می دهد و نشانه های آن شبیه به بیماری آنفلوانزا یعنی تب، سردرد، ضعف عضلانی، اسهال و به ویژه تنگی نفس است.

او کُشندگی کرونا را بسیار کمتر از سایر ویروس ها و آنفلوانزا بیان کرد و گفت: نکته ای که اهمیت آن را چند برابر کرده، سرعت انتشار آن است که در صورت همه گیر شدن، می تواند با رعایت نکردن موازین بهداشتی مشکل ساز شود؛ میزان مرگ و میر این بیماری به صورت میانگین دو درصد است و بیشتر در بین افراد بالای ۷۰ سال و بیمارانی که دچار مشکل ایمنی هستند مشاهده شده است، همچنین ۸۰ درصد مبتلایان این ویروس درمان می شوند و حتی ممکن است متوجه درگیری بدن خود با این ویروس نباشند.

رییس شبکه بهداشت و درمان فراشبند شست و شوی مداوم دست ها، ضدعفونی کردن سطوح با مواد ضدعفونی کننده، خودداری از حضور در مکان های پرتجمع از جمله مراکز فرهنگی و مذهبی، ورزشی، رستوران ها و تالارها را سه نکته حیاتی عنوان کرد که در صورت عمل به آن ها، خطرابتلا به این بیماری بسیار کاهش پیدا می کند.

دکتر کرمی ادامه داد: این بیماری با گرم شدن هوا بسیار ضعیف و کنترل می شود و انتظار می رود با وجود اینکه هوا رو به گرمی می رود، تا پایان سال جاری این بیماری کنترل شود.

او شماره ۱۸۱۹ را راه ارتباطی و مرکز پاسخگویی به پرسش های مردم فارس مربوط به ویروس کرونا عنوان کرد و تنها منابع رسمی اطلاع رسانی در موضوع کرونا را وب سایت های دانشگاه، شبکه بهداشت و بیمارستان و کانال ها و گروه های منتسب به این منابع برشمرد و اضافه کرد: لازم است شهروندان هیچ خبری را به غیر از این منابع باور نکنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان فراشبند به شهروندان تاکید کرد: در صورت امکان در خانه بمانند، در اماکن عمومی حضور پیدا نکنند و ارتباط خود را با سایر افراد قطع کنند؛ از مصرف خودسرانه داروها، واکسن ها و مواردی که در فضای مجازی تبلیغ می شود خودداری شود و تنها به توصیه پزشکان و متخصصان عمل شود و برای بالا بردن مقاومت بدن در این فصل از گروه های غذایی دارای ویتامینC استفاده شود.

دکتر کرمی افزود: برای انتقال بیماران یا افراد مشکوک به این بیماری، یک آمبولانس جداگانه و مجهز در نظر گرفته شده است و این بیماران با سایر آمبولانس ها به هیچ وجه انتقال پیدا نمی کنند و به سایر بیماران با آمبولانس های دیگری خدمت رسانی می شود؛ در بیمارستان امام هادی(ع) فراشبند نیز دو اتاق ایزوله ویژه برای استقرار این بیماران در نظر گرفته شده است.

او اضافه کرد: افرادی که خود را مشکوک به کرونا می بینند باید ابتدا به پزشک خانواده خود مراجعه و در صورت تشخیص پزشک، برای درمان تکمیلی به بیمارستان ارجاع می شوند و نیازی به مراجعه مستقیم افراد به بیمارستان نیست