طرح مطالعه برند گردشگری فارس برگزیده ملی شد
طرح مطالعه برند گردشگری فارس برگزیده ملی شد

معاون گردشگری اداره کل  میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی فارس،  از انتخاب طرح پژوهشی مطالعه و طراحی فاز اول برند گردشگری فارس، به عنوان یکی از طرح های پژوهشی برتر ملی از سوی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری خبر داد.  به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی فارس سید موید محسن نژاد […]

معاون گردشگری اداره کل  میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی فارس،  از انتخاب طرح پژوهشی مطالعه و طراحی فاز اول برند گردشگری فارس، به عنوان یکی از طرح های پژوهشی برتر ملی از سوی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی فارس سید موید محسن نژاد با اعلام این خبر گفت: «تهیه برند گردشگری فارس به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری برای گردشگران  ایرانی و خارجی، همواره مد نظر همه مسئولین و همچنین عموم علاقمندان به تاریخ،  فرهنگ، هنر و ادب و شهروندان این استان و شهر شیراز بوده است.»

او افزود: « در همین راستا،  این اداره کل با حمایت استانداری فارس، فاز اول مطالعه طرح برند گردشگری فارس را از  اواخر سال ۱۳۹۶ در دستور کار قرار داد.»

 معاون گردشگری اداره کل  میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی فارس ادامه داد: «با توجه به توانمندی و پتانسیل های هنری و علمی که در دانشگاه هنر شیراز  وجود دارد این دانشگاه به عنوان مجری این طرح انتخاب و کار مطالعاتی خود را آغاز نمود که  با توجه به شرح خدمات در فاز اول،  مطالعه طرح برند گردشگری فارس را به انجام رساند.»

محسن نژاد تصریح کرد: «در فرآیند مطالعه طرح، ادامه روش با رویکردی عملیاتی تر مورد درخواست این اداره کل به عنوان کارفرما و ناظر علمی قرار گرفت که این رویکرد طرح را  به مراحل تکمیلی نزدیک نموده و امید است در فاز بعدی می تواند منجر به انتخاب الگویی بهینه برای برند سازی گردشگری فارس وثبت لوگو و شعار کارآمد برای این استان شود.»

بنا بر این گزارش و به نقل از معاون گردشگری اداره کل  میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی فارس این طرح با رویکردی استقرایی اکتشافی وفرایندی تعاملی در پی فهم ویژگی های شیراز بوده و به صورتی نظام مند داده های حاصل از مصاحبه های پیاده شده از حوزه های علمی مختلف و  نظر سنجی از اساتید، متخصصین و کارشناسان،  پروتکل های مشاهده شده را  بررسی می کند و در پایان  با تاثیر از نتایج بخش نظری،  طراحی هویت بصری و شعار ویژه گردشگری شیراز را ارائه  می نماید که ادراک کیفیت میزبانی وجذابیت گردشگری را توسط گردشگر و در نهایت رضایت او از یک سو  وتوسعه ارزش های میزبان را از سوی دیگر، به همراه خواهد داشت که می تواند در رشد فزاینده اقتصادی واشتغال زایی مستمر موثر واقع شود.

گفتنی است، طرح مطالعه برند گردشگری فارس با تلاش دکتر مهشید بارانی عضو هیات علمی دانشگاه هنر شیراز وتیم همراه  به عنوان مجری طرح،  دکترمسلم باقری عضو هیات علمی دانشگاه شیراز دررشته گردشگری به عنوان ناظر علمی و  محمد کاظم بهادری پور رئیس گروه مراکز وخدمات گردشگری معاونت گردشگری  این اداره کل به عنوان ناظر اجرایی طرح در سه  بخش مطالعه برندینگ،  تحلیل فرصت های برندینگ و ارائه الگوهای طراحی برند در حوزه های مختلف گردشگری فارس وشهر شیراز انجام شده است.