کلنگ پروژه اقامتگاه بومگردی قلعه َگَشک تخت جمشید به زمین زده شد
کلنگ پروژه اقامتگاه بومگردی قلعه َگَشک تخت جمشید به زمین زده شد

همزمان با ایام الله دهه مبارکه فجر و با حضور رهام پیکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرودشت و جمعی از مسئولین ادارات شهرستان ، خانواده شهدا و مردم روستای محمد آباد تخت جمشید آئین کلنگ زنی پروژه اقامتگاه بوم گردی قلعه گَشک تخت جمشید برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث […]

همزمان با ایام الله دهه مبارکه فجر و با حضور رهام پیکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرودشت و جمعی از مسئولین ادارات شهرستان ، خانواده شهدا و مردم روستای محمد آباد تخت جمشید آئین کلنگ زنی پروژه اقامتگاه بوم گردی قلعه گَشک تخت جمشید برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس،  رهام پیکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرودشت به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به صنعت پویای گردشگری اشاره کرد و گفت: «دولت از طرحهای اشتغال زای گردشگری به ویژه در روستاها حمایت می کند.»

در ادامه بهمن مردانی مسئول اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت نیز در خصوص اهداف ایجاد اقامتگاههای بوم گردی درروستاها اظهار داشت: « ۱۵ اقامتگاه فعال و ۲۰ اقامتگاه در دست احداث در شهرستان مرودشت وجود دارد. »

او درخصوص اقامتگاه بوم گردی قلعه گَشک تخت جمشید بیان کرد: « این اقامتگاه در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع و با زیر بنایی به مساحت ۸۳۰ مترمربع در دوطبقه احداث خواهد شد. »                                                                   

مردانی افزود: «در فاز اول این‌اقامتگاه ۸ سوئیت اقامتی و چایخانه سنتی و فروشگاه صنایع دستی و سالن غذا خوری همراه با پارکینگ احداث می شود.»

مسئول اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت تصریح کرد: « این‌پروژه باسرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۴۵نفر ازاهالی روستا  به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود که این‌ مهم ‌می تواند ضمن معرفی هرچه بیشتر روستا ومنطقه به گردشگران داخلی وخارجی، به اشتغالزایی جوانان نیز کمک شایانی کند. »