همزمان با ایام مبارک دهه فجر یک اقامتگاه بوم گردی در شهرستان بوانات افتتاح شد
همزمان با ایام مبارک دهه فجر یک اقامتگاه بوم گردی در شهرستان بوانات افتتاح شد

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بوانات از افتتاح یک اقامتگاه بوم گردی همزمان با ایام مبارک دهه فجر خبرداد. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، حسین پور اسد با اعلام این خبر گفت: « اقامتگاه بوم گردی هرمنگان  در بافت تاریخی جیان ، […]

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بوانات از افتتاح یک اقامتگاه بوم گردی همزمان با ایام مبارک دهه فجر خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، حسین پور اسد با اعلام این خبر گفت: « اقامتگاه بوم گردی هرمنگان  در بافت تاریخی جیان ، با زیربنای ۲۰۰ متر مربع و سرمایه اولیه ۲ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال در چهارمین روز از ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری فارس، نماینده مردم آباده بوانات خرمبید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس، فرماندار و معاونین وی و جمعی از مسئولین و مردم شهرستان افتتاح شد. »

پوراسد ادامه داد: «این اقامتگاه دارای تعداد ۷ اتاق با ظرفیت اقامت ۳۰نفر را دارد. »

او افزود: « با راه اندازی این اقامتگاه زمینه اشتغال ۸ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است.»

بنابراین گزارش، بافت قدیم جیان بوانات با  مساحت بیش از ۳۱ هکتار است. همجواری این بافت با رودخانه بزرگ بوانات و احاطه شده در دشت و مزارع و باغات وهمچنین با قدمت هشت هزار ساله هرمنگان به عنوان یک اکوموزه کم نظیراست و دارای ویژگی منحصر به فرد گردشگری است. از نظر صنایع دستی نیز آهنگری، گیوه دوزی، نمد مالی و مهمتر از آن صنعت قالی بافی ارزش جهانی دارد که تعدادی ازتولیدات فرش روستا، زینت بخش موزه های جهان است .