راهنمای نظافت وگندزدائی محیط اداری
راهنمای نظافت وگندزدائی محیط اداری

الف) نظافت سرویس های بهداشتی وآبخوری ها سرویس های بهداشتی ابتدا می بایست شسته شده و با استفاده از پودرهای پاک کننده (پودر رختشوئی معمولی ) نظافت شوند. سرویس های بهداشتی با استفاده از تی اختصاصی خشک شود یا مدت زمانی اجازه دهید تا محیط خشک شود زیرا وجود آب در محل باعث رقیق سازی […]

الف) نظافت سرویس های بهداشتی وآبخوری ها

  • سرویس های بهداشتی ابتدا می بایست شسته شده و با استفاده از پودرهای پاک کننده (پودر رختشوئی معمولی ) نظافت شوند.
  • سرویس های بهداشتی با استفاده از تی اختصاصی خشک شود یا مدت زمانی اجازه دهید تا محیط خشک شود زیرا وجود آب در محل باعث رقیق سازی ضدعفونی کننده ها شده  و برعملکرد آنها تاثیر می گذارد.
  • پس از خشک شدن، محیط می بایست توسط گندزداها ضدعفونی گردند، بدین منظوراستفاده از  وایتکس خانگی به روش پیوست دو پیشنهاد می گردد.
  • آبخوری ها نیز ابتدا باید پاک شده و شسته شوند، سپس به روش فوق گندزدائی گردند.نظافت آبسردکن ها به استناد دستور عمل کشوری پیوست می باشد .

ب) سایر

  • در اماکنی که درب ورودی مجهزبه  سیستم تایمکس اثر انگشت می باشد لازم است حتما محل مجهز به گندزداهای مخصوص شده و افراد پس از ورود و خروج یا دستهای خود را به روش بهداشتی  بشویند ویا الزاما از ضدعفونی کننده دست  استفاده کنند.
  • لازم است کلیه نیروهای خدماتی در زمینه رعایت بهداشت فردی آموزش دیده و روزانه از نظر علائم بیماری بررسی  شوند و در صورت ابتلا به بیماریهای تنفسی و واگیردار از ادامه فعالیت درزمینه تهیه و توزیع و سرو مواد غذائی و پذیرائی در جلسات تا برطرف شدن علائم و تائید پزشک معتمد ممانعت شود.
  • کلیه سطوح کار، میزها، تلفن، آسانسور، نرده پله هاو … (هر سطحی که ممکن است با دست یا ترشحات دهان و بینی بطور مستقیم تماس پیدا کند) می بایست ابتدا شسته شده و با استفاده از پودرهای پاک کننده (پودر رختشوئی معمولی) نظافت شوند وسپس توسط گندزدای مناسب سطوح گندزدائی گردد.
  • گندزدائی با استفاده از دستمالی که توسط محلول گندزدای تهیه شد و مرطوب و خیس شده باش  برای سطوح بریا سطوح استفاده می گردد. بدین منظور دستمال در سطل یا ظرفی که محتوی محلول گندزداست غوطه ورنموده پس از فشردن و زدودن محلول اضافی بر روی کلیه سطوحی که تماس مشترک برای آنها وجود دارد کشیده  شود. لازم است رطوبت ناشی از آغشته شدن سطوح  به مواد گندزدا به صورت خود به خودی خشک شده و ازخشک کردن سطوح با وسایل و یا دستمال دیگر ممانعت به عمل آید .لازم است نظافت از یک نقطه آغاز و در طرف یا نقطه مقابل به پایان برسد.