نجات دو شهروند از میان دود و آتش
نجات دو شهروند از میان دود و آتش

با تلاش و حضور به موقع آتش نشانان، دو شهروند از میان دود و آتش ساختمان مسکونی در بلوار تندگویان نجات یافتند. به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی، ساکنین یک ساختمان مسکونی زمانی که متوجه ی شعله های آتش شدند بی درنگ با سامانه ی ۱۲۵ تماس گرفتند و این حادثه را اطلاع رسانی […]

با تلاش و حضور به موقع آتش نشانان، دو شهروند از میان دود و آتش ساختمان مسکونی در بلوار تندگویان نجات یافتند.


به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی، ساکنین یک ساختمان مسکونی زمانی که متوجه ی شعله های آتش شدند بی درنگ با سامانه ی ۱۲۵ تماس گرفتند و این حادثه را اطلاع رسانی کردند و ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز نیز ساعت ۱۶:۴۱ عصر روز گذشته با توجه به ازدیاد تماس های دریافتی زنگ ایستگاه های ۶ و ۱۷ را به صدا درآورد و آتش نشانان با توجه به اظهار اطلاع دهندگان مبنی بر وجود دو محبوس شده به همراه تیم نجات و خودروی حامل دستگاه تنفسی عازم بلوار تندگویان شدند.
علیرضا عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز در این باره گفت: پس از رسیدن به محل حادثه مشاهده شد یک ساختمان مسکونی به دلیل نامعلوم دچار آتش سوزی شده و به طور کامل شعله ور بود که بنا به اظهار ساکنین، ۲ نفر داخل ساختمان محبوس شده بودند. آتش نشانان پس از قطع برق و گاز محل حادثه و کشیدن یک رشته لوله ی آبدهی با اولویت نجات محبوسین وارد ساختمان شدند و همزمان با جلوگیری از پیشرفت شعله به اطراف، خود را به محل حادثه رساندند.
وی افزود:آتش نشانان با استفاده از دستگاه تنفسی موفق به خارج کردن هر دو محبوس از داخل ساختمان شدند و سریعا جهت مداوا به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل داده شدند.
تیم عملیاتی پس از کنترل و مهار شعله های آتش، خاموش کردن آن، خنک کردن واحد و ایمن سازی محل حادثه و تحویل به مالک، با هماهنگی ستاد فرماندهی به ماموریت خود پایان دادند.
علت این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.