معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس: طرح”سفیر کتاب”ویژه نوسوادان از طرح های ارزشمندی است که همزمان با ایام ا…دهه فجر با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان در ۱۲مرکز یادگیری محلی استان اجرا می شود . به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش فارس، دکتر بهزاد نوروزی چگینی در مراسم افتتاح طرح”سفیر کتاب”ویژه […]

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس: طرح”سفیر کتاب”ویژه نوسوادان از طرح های ارزشمندی است که همزمان با ایام ا…دهه فجر با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان در ۱۲مرکز یادگیری محلی استان اجرا می شود .

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش فارس، دکتر بهزاد نوروزی چگینی در مراسم افتتاح طرح”سفیر کتاب”ویژه نوسوادان که با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی برگزار شد، ضمن تبیین جایگاه سواد و سوادآموزی از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) و  مقام معظم رهبری گفت: توجه امام خمینی(ره) به موضوع سواد و صدورفرمان تأسیس سازمان نهضت سوادآموزی در بدو انقلاب و همچنین تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع کتابخوانی ،بیانگر اهمیت دانش و آگاهی در زندگی فردی و اجتماعی آحاد مردم است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس افزود : اهمیت “کتابخوانی “زمانی دوچندان می شود که بپذیریم این مقوله یک مقوله آموزشی-فرهنگی است و بر وجهه و صبغه فرهنگی این مسأله تأکید داشته باشیم.

وی کاهش استرس،افزایش اعتماد به نفس،ایجاد ارتباط،بالابردن سطح تمرکز،سرگرمی ارزان و قابل حمل،بهبود خلاقیت و گسترش دایره و دامنه واژگان را از آثار و نتایج کتاب و کتابخوانی بر شمرد و گفت : ایجاد ارتباط کلامی و درست و سنجیده سخن گفتن که با مقوله گسترش دامنه واژگان در ارتباط است ،از نتایج مهم و ملموس مطالعه و کتابخوانی است و نظریه  یا فلسفه تحلیلی هم که مبحثی با ارزش است به بررسی واژگان و کاربرد و بار معنایی آن می پردازد و مشخص می کند هر واژه چه بار و محتوای معنایی دارد و در چه جایی باید به کار رود.

نوروزی افزود: طرح”سفیر کتاب”ویژه نوسوادان از طرح های ارزشمندی است که همزمان با ایام ا…دهه فجر با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان در ۱۲مرکز یادگیری محلی استان اجرا می شود و سعیمان بر این است که در مراحل بعد، این طرح را در سراسر استان اجرا کنیم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان نیز ضمن اشاره به اجرا طرح”سفیر کتاب”ویژه آموزش و پرورش عشایر و برشمردن فوائد و اثرات مثبت آن گفت:اجرای طرحهای موفقی مانند “نشست نوسواد کتابخوان” و یا همین طرح”سفیر کتاب”در راستای اجرا و عملیاتی نمودن منویات امام راحل (ره)است که فرمودند “ایران را مدرسه کنیم”.

دکتر منوچهری افزود :یقیناً همه ما در راستای عدم بازگشت نوسوادان به بی سوادی گام بر می داریم و اجرای دو طرح موفق نشست نوسواد کتابخوان و سفیر کتاب از جمله طرحهای اثرگذار و مثبتی است که یقین داریم نقش تعیین کننده ای در تعمیق آموخته های فراگیران و عدم بازگشت آنان بی بی سوادی دارد.

وی گفت یکی از مباحث مهمی که در اجرای این طرح ها مورد توجه قرار گرفته است ،توجه به علاقه مندی و نیازمندیهای نوسوادان و فراگیران و مخاطبان طرح هاست زیرا توجه به این مقوله باعث ایجاد انگیزه و رغبت بیشتر در مخاطبان می گردد.

شایان ذکر است برای اجرای این طرح در  یک کارگاه آموزشی ابتدا به آموزش دهندگان ۱۲مرکز آموزهای لازم داده می شود و سپس این آموزش دهندگان به عنوان سفیران کتاب این طرح را در مراکز اجرا می نمایند.