وجود بیش از ۶۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی در حال ساخت در فارس
وجود بیش از ۶۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی در حال ساخت در فارس

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در استان بیش از ۶۰۰ پروژه فعال ساخت و ساز داریم گفت : در ایام دهه فجر ده ها پروژه خیرساز در استان فارس افتتاح شده و اینها همه حاصل هماهنگی ها و پی گیری های آموزش و پرورش و نوسازی مدارس با مجمع خیرین بوده […]

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در استان بیش از ۶۰۰ پروژه فعال ساخت و ساز داریم گفت : در ایام دهه فجر ده ها پروژه خیرساز در استان فارس افتتاح شده و اینها همه حاصل هماهنگی ها و پی گیری های آموزش و پرورش و نوسازی مدارس با مجمع خیرین بوده است .

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ، علی عسکر نجفی در مراسم افتتاح مرکز آموزش نیروی انسانی فرهنگیان فارس گفت : آموزش و پرورش فارس با بهره مندی از نیروی انسانی توانمند و علاقه مند به کار با وجود پراکندگی ، کمبود منابع و  مشکلات امروز موفق عمل کرده است . 

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه  در استان بیش از ۶۰۰ پروژه فعال ساخت و ساز  داریم گفت : در ایام دهه فجر ده ها پروژه خیرساز در استان فارس افتتاح شده و اینها همه حاصل  هماهنگی ها و پی گیری های آموزش و پرورش و نوسازی مدارس با  مجمع خیرین بوده است .

 وی نیروی انسانی را یکی از عوامل مهم در  ارتقا کیفیت آموزش و پرورش دانست و گفت : در این میان آموزش ، توانمندسازی و به روز آوری دانش نیروی انسانی از وظایف مهمی است که آموزش و پرورش به عهده دارد  و در دستور کار قرار داده شده است .

نجفی با تاکید بر اینکه مرکز آموزش نیروی انسانی فرهنگیان فارس قابلیت برگزاری دوره های ملی و استانی را دارد ،گفت : این مرکزقابلیت دارد  تعداد قابل توجهی از فرهنگیان را هم زمان در دوره های مختلف آموزش دهد و قدم مهمی برای بالا بردن کیفیت آموزشی  است .

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به نقش خیرین مدرسه‌ساز در ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی در استان گفت : امسال  130 میلیارد تومان خیرین مدرسه ساز استان متعهد شده اند برای آموزش و پرورش مدرسه بسازند .

وی گفت : در آموزش وپرورش ظرفیت های قانونی خوبی وجود دارد که با شناسایی این ظرفیت ها میتوان برای توسعه فعالیت وبرنامه های آموزش وپرورش از آنها استفاده کرد .

نجفی با اشاره به بند ” د تبصره ۹ ” و  ماده”  28 قانون الحاق ۲” و ظرفیت های دیگری که  در بودجه در دستور کار قرار گرفته  است گفت : در این راستا و با استفاده از این ظرفیت های قانونی تاکنون  بیش از ۸ ملک بفروش رسیده و  40 میلیارد ریال به درآمدهای کشور واریز شده است .

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس افزود : در جهت بهینه سازی ناوگان خودرویی استان نیز بیش از ۵۰ خودرو اسقاطی در استان فروخته شده و نزدیک به ۶ میلیارد تومان عایدی حاصل شده است و برنامه ریزی شده با خرید خودروهای جدید ناوگانمان را تازه کنیم .

وی با اشاره به  تاکید استاندار  فارس مبنی بر استفاده  آموزش و پرورش از ظرفیت های بخش خصوصی گفت : در این راستا کارگروه ماده ۲۷ قانون الحاق ۲ فعال شده  و نزدیک به ۴۰ پروژه شناسایی و به استانداری معرفی شده است .

نجفی با اشاره به اینکه در بخش درآمدهای اختصاصی رشد قابل توجه ایی داشته ایم  گفت : از ظرفیت شورای آموزش و پرورش استان و شوراهای آموزش و پرورش مناطق و شهرستان ها نهایت بهره برداری شده  و بیش از ۷۰ مصوبه که ۵۰ درصد این مصوبات در حوزه مالی بوده توانسته  کمک  بسیار خوبی باشد که اینها  همه حاصل همکاری بسیار خوب  استاندار محترم است.

وی گفت : در زمینه سرانه فضاهای ورزشی ، با اقدامات انجام شده، از ۱۹ صدم متر مربع فضای ورزشی برای هر دانش آموز به ۲۴ صدم متر مربع رسیده ایم که موجب رشد چند پله ای فارس در زمینه سرانه فضاهای ورزشی شده است، چنانچه طی  چند روز گذشته  27 هزار متر مربع نیز  به مجموعه فضاهای ورزشی استان اضافه شده است .

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به طرح اقدام‌ ملی مسکن برای تامین مسکن فرهنگیان و اینکه بیش از ۷ هزار فرهنگی فاقد مسکن در استان داریم گفت : در این راستا زمین های مناسب شناسایی شده و به وزارت معرفی شده و انشاءاله امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم  کار ساخت و ساز را شروع کنیم  و با توجه به سهمیه خوب استان فارس در این طرح ،همکاری های لازم برای بهره مندی فرهنگیان نیز فراهم شود.

گفتنی است مرکز آموزش نیروی انسانی فرهنگیان فارس در زمینی به مساحت ۲۴۶۲ متر مربع و زیر بنای ۳۸۰۰ متر مربع در ۵ طبقه با هزینه ۶۰ میلیارد ریال از محل درآمد های اختصاصی آموزش و پرورش فارس و کمک های خیرین ساخته شده است.

این مرکز با ۸ کلاس آموزشی، ظرفیت پذیرش ۳۰۰ فراگیر را دارد  و دارای ۹ خوابگاه ویژه فراگیران، ۴ واحد اسکان ویژه مدرسین و ۴ سویت مجهز ویژه اساتید است و ظرفیت اسکان ۸۰ نفر را دارد.

لازم به ذکر است مرکز آموزش نیروی انسانی فرهنگیان فارس دارای سالن همایش استاندارد و مجهز با ظرفیت ۳۰۰ صندلی، نماز خانه ، سالن کنفرانس با ظرفیت ۴۰ صندلی، انبار، نگهبانی ،آشپزخانه و سلف سرویس  با ظرفیت پذیرایی از ۵۰۰ نفر و به  سیستم های گرمایشی و سرمایشی مجهز است .