دیدار مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با خانواده شهید فرهنگی علی‌رضا موسوی
دیدار مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با خانواده شهید فرهنگی علی‌رضا موسوی

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، ضمن حضور در منزل شهید علی‌رضا موسوی ، از خانواده این شهید فرهنگی تقدیر کرد . به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش فارس ، دکتر علی عسکر نجفی  در دیدار با  خانواده شهید فرهنگی علی‌رضا موسوی گفت: امروز وظیفه همه مسئولین و دست‌اندرکاران نظام […]

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، ضمن حضور در منزل شهید علی‌رضا موسوی ، از خانواده این شهید فرهنگی تقدیر کرد .

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش فارس ، دکتر علی عسکر نجفی  در دیدار با  خانواده شهید فرهنگی علی‌رضا موسوی گفت: امروز وظیفه همه مسئولین و دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت این است که باید یاد و خاطره شهدا ، خصوصاً شهدای فرهنگی و دانش‌آموز را گرامی بدارند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: وصیت‌نامه شهدا پر از مفاهیم ارزشمند انسانی و اخلاقی است که می‌توان با مستندسازی آن‌ها ، زمینه معرفی شهدا را به‌عنوان الگو برای دانش آموزان و نسل جدید ایجاد کرد.

نجفی از همه مدیران آموزش‌وپرورش خواست ، دیدار با خانواده شهدا را در اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

شهید موسوی در سال ۱۳۴۱ در تهران متولد شد و تحصیلات خود را تا سال سوم دبیرستان در این شهر گذرانید و در سال ۱۳۵۸ همراه با خانواده به شیراز منتقل گردید.

وی پس از اخذ دیپلم از دبیرستان ملاصدرای شیراز ،در مرکز تربیت‌معلم شهید رجایی این شهر پذیرفته شد و پس از پایان تحصیلات به‌عنوان دبیر ریاضی در آموزش‌وپرورش ناحیه ۳ شیراز مشغول به خدمت شد.

شهید موسوی به دستورات دینی معتقد بود ، به‌طوری‌که علاوه بر نمازهای واجب به نمازهای مستحب ،به‌ویژه نماز شب نیز اهمیت می‌داد .

این شهید فرهنگی در سال ۱۳۶۲ پس از فراگرفتن آموزش‌های نظامی به جبهه نبرد حق علیه باطل رفت و مدت پانزده ماه متوالی در آنجا حضور داشت و در عملیات خیبر که در جزیره مجنون صورت گرفت مجروح و به بیمارستان اعزام شد.

آن شهید والامقام در سال ۱۳۶۴ پس از قبولی در رشته دبیری ریاضی وارد دانشگاه شیراز شد و به تحصیلات خود ادامه داد و در دی‌ماه سال ۱۳۶۵ مجدداً به جبهه رفت و در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه شرکت کرد .

شهید موسوی در این عملیات نیز مورد اصابت ترکش قرار گرفت و در فروردین‌ماه ۱۳۶۶ برای سومین مرتبه عازم جبهه شد و در عملیات کربلای ۸ به شهادت رسید .

در بخشی از  وصیت‌نامه  شهید علی‌رضا موسوی  بر لزوم رعایت و حفظ حجاب توسط خواهران و پشتیبانی و حمایت از امام و انقلاب تأکید شده است.

گفتنی است در این دیدار ، نیکو منش مشاور استاندار فارس و مسئول هماهنگی امور ایثارگران ، رئیس و کارکنان آموزش‌وپرورش ناحیه ۳ شیراز ، سرهنگ شیبانی رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آموزش‌وپرورش فارس و حسینی رئیس اداره شاهد و امور ایثار گران  آموزش‌ و پرورش فارس نیز حضور داشتند.