اتمام عملیات آجر فرش باغ نشاط لارستان تا پایان سال ۹۸
اتمام عملیات آجر فرش باغ نشاط لارستان تا پایان سال ۹۸

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لارستان از اتمام پروژه آجر فرش  حیاط باغ نشاط این شهرستان  تا پایان سال ۹۸ و مهیا شدن این مکان تاریخی برای استقبال از گردشگران و مسافرین نوروزی خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری وصنایع دستی استان فارس ، سیما […]

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لارستان از اتمام پروژه آجر فرش  حیاط باغ نشاط این شهرستان  تا پایان سال ۹۸ و مهیا شدن این مکان تاریخی برای استقبال از گردشگران و مسافرین نوروزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری وصنایع دستی استان فارس ، سیما علویه با اشاره به مرمت باغ نشاط لارستان از سال ۱۳۸۵ تا کنون اظهار داشت: « در فازهای مختلف این طرح مرمتی ،  زیر زمین – اتاق ها و حمام  این بنای تاریخی مرمت و پشت بام آن نیز به سبک سنتی کاهگل و اندود شده است.»

او ادامه داد: « پروژه آجر فرش حیاط  باغ نشاط طی دو سال گذشته در دست اقدام بوده است و  ابتدا عملیات خاک برداری حیاط با اعتبار ۳ میلیارد ریال در سال گذشته انجام شد و در سال جاری نیز عملیات آجر فرش حیاط با اعتبار ۳ میلیارد و پانصد میلیون ریال آغاز شد و تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.»

مسئول اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لارستان با اشاره به استقبال گردشگران و به ویژه میهمانان نوروزی از این اثر ملی اضافه کرد: «این پروژه تا قبل از اتمام سال ۹۸ تکمیل و آماده میزبانی از مسافرین و گردشگران خواهد بود. »

علویه در پایان اظهار تصریح کرد: با مشارکت و تخصیص اعتبار دیگر دستگاه های اجرایی شهرستان، پروژه روشنایی و ساماندهی فضای سبز باغ نشاط نیز در دستور کار قرار گیرد .

گفتنی است،  عمارت باغ نشاط لار یک از بناهای معروف شهر لار است که تاریخ آن به سال ۱۱۵۶ یعنی دوره نادرشاه افشار برمی گردد. این عمارت در تاریخ ۱۳/۵/۱۳۵۳ و به شماره ۹۷۳ در فهرست میراث ملی ایران قرار گرفته است و تحت حفاظت و صیانت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس می باشد.