افتتاح دو مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در منطقه فورگ
افتتاح دو مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در منطقه فورگ

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت:مراکز یادگیری محلی سوادآموزی در نهادینه کردن اهمیت سواد در تمام متغیرهای فردی و اجتماعی زندگی انسانها،نقش کلیدی و تأثیر گزار دارد. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ، دکتر بهزاد نوروزی چگینی در مراسم افتتاح مراکز یادگیری محلی سوادآموزی”شهدای گمنام فدامی ” […]

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت:مراکز یادگیری محلی سوادآموزی در نهادینه کردن اهمیت سواد در تمام متغیرهای فردی و اجتماعی زندگی انسانها،نقش کلیدی و تأثیر گزار دارد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ، دکتر بهزاد نوروزی چگینی در مراسم افتتاح مراکز یادگیری محلی سوادآموزی”شهدای گمنام فدامی ” و “حضرت معصومه روستای مُرز” منطقه فورگ،ضمن اشاره به تأکید آموزه های دینی ما بر اهمیت و جایگاه علم و علم آموزی گفت:مراکز یادگیری محلی با اهداف مختلفی دایر می شود و رسالت خاصی در سوادآموزی دارد که از جمله این اهداف و رسالتها می توان به تسری سواد به ابعاد مختلف زندگی انسانها،تبدیل فرهنگ وابسته به فرهنگ مستقل ،تعمیق و مادام العمر ساختن سواد و جلوگیری از بازگشت سوادآۀموزان به بی سوادی و مهارت و حرفه آموزی در کنار آموزش رسمی سواد اشاره کرد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس افزود :همه ما می دانیم که آموزش قدمتی به طول تاریخ بشریت دارد اما در هر دوره افرادی بودند و هستند که به دلایل مختلف در سنین قانونی آموزش رسمی نتوانسته اند از آموزش و سواد برخوردار شوند که سوادآموزی وظیفه ذاتی  قانونی اش این است که افراد ۱۰تا ۴۹ سال را آموزش دهد.  

وی گفت: با توجه به اینکه این افراد اغلب افراد بزرگسال هستند که وارد مسائل مختلف زندگی از جمله موضوعات اقتصادی و اجتماعی شده اند و در زندگی نقش آفرین هستند ،مراکز یادگیری محلی سوادآموزی با آموزش حرفه ها و مهارتهای مختلف به فراگیران، آنها را به سواد و مهارت آموزی ترغیب و تشویق کند که این مسأله در تعمیق آموخته های آنان و عدم بازگشتشان به بی سوادی نقش انکارناپذیری دارد.

نوروزی افزود :یکی از وظایف مهم مراکز یادگیری محلی کاربردی کردن سواد است که این مسأله با توجه به جنبه های مختلف آموزشی،بهداشتی،خانوادگی،مهارتی و … آموزش آنها به فراگیران میسر می شود.

احمد پرکم رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه فورگ نیز ضمن تشریح فعالیت ها و برنامه های سوادآموزی این منطقه گفت در حال حاضر ۶مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در منطقه فورگ دایر و در حال فعالیت است.