برگزاری جشن عاطفه ها یک کار تربیتی ارزشمند است/ دعوت از خیرین مدرسه ساز برای حضور فعال در جشن نیکوکاری
برگزاری جشن عاطفه ها یک کار تربیتی ارزشمند است/ دعوت از خیرین مدرسه ساز برای حضور فعال در جشن نیکوکاری

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: امیدواریم شرایطی فراهم گردد تا از خیرین مدرسه ساز که برای کمک به آموزش و پرورش در حال تبدیل شدن به یک انجمن هستند دعوت بعمل آید تا در این جشن نیز مشارکت داشته باشند و به عنوان خیرین مدرسه یار در کنار خیرین مدرسه ساز حضور داشته […]

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: امیدواریم شرایطی فراهم گردد تا از خیرین مدرسه ساز که برای کمک به آموزش و پرورش در حال تبدیل شدن به یک انجمن هستند دعوت بعمل آید تا در این جشن نیز مشارکت داشته باشند و به عنوان خیرین مدرسه یار در کنار خیرین مدرسه ساز حضور داشته باشند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ،دکتر علی عسکر نجفی در نشست هماهنگی ستاد استانی برگزاری جشن عاطفه ها ،ضمن سپاسگزاری از تشریک مساعی کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه جشن نیکوکاری و حمایت از دانش آموزان بی بضاعت گفت: کاری که شما انجام می دهید بسیار ارزشمند است و به نوعی این وظیفه بر دوش آموزش و پرورش نیز نهاده شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به شرایط فعلی اقتصادی جامعه گفت: فرهنگ نیکوکاری و کمک به مستمندان  از جمله فعالیت های ارزشمندی است که آموزش و پرورش می تواند نقش مؤثری را در رابطه با توسعه و ترویج این فرهنگ در جامعه و خصوصا در بین خانواده ها داشته باشد و دانش آموزان سفیرانی هستند که در این زمینه می توانند کمک شایانی داشته باشند.

نجفی گفت: آموزش و پرورش همه ساله با استفاده از ظرفیت های خود تلاش دارد تا در این حوزه نیز فرهنگ سازی نموده و دانش آموزان را به سمت توسعه  این فرهنگ اسلامی و انسانی سوق دهد که به عنوان نمونه می توان به برگزاری همین جشن های نیکوکاری و عاطفه ها در مدارس اشاره نمود.

وی با اشاره به استقبال خوب دانش آموزان و خانواده ها از جشن عاطفه ها، گفت: یکی از فعالیتهایی که آموزش و پرورش می تواند در دستور کارهای خود قرار دهد همین حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و کمک به آنان است  به نحوی که این عزیزان نیز بتوانند بدون دغدغه به تحصیل خود ادامه داده و مجبور به ترک تحصیل و دوری از درس و مدرسه نباشند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به برگزاری همه ساله جشن عاطفه ها در مدارس، وجود تعامل و همکاری همه جانبه بین نهادهای متولی این امر خصوصا آموزش و پرورش و کمیته امداد را ضروری دانسته و بر نقش آن در کیفیت بخشی به برنامه های این حوزه تاکید نمود.

وی با اشاره به برخی از طرح هایی که به صورت مشترک در این حوزه اجرا می شود ،گفت: امیدواریم  شرایطی فراهم گردد تا از خیرین مدرسه ساز که برای کمک به  آموزش و پرورش در حال تبدیل شدن به یک انجمن هستند دعوت بعمل آید تا در این جشن نیز مشارکت داشته باشند  و به عنوان خیرین مدرسه یار در کنار خیرین مدرسه ساز حضور داشته باشند.

نجفی گفت: مشارکت خیرین مدرسه ساز بیش از  40 درصد مدارس را پوشش داده که جای تقدیر دارد و اگر دولت بخواهد این مدارس را بسازد چه حجمی از اعتبارات را باید به کار می گرفت و چه زمانی راباید صرف می نمود تا این اتفاق بیافتد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اهمیت کمک های خیرین به آموزش و پرورش گفت:  این عزیزان تیم خوبی هستند که قابلیت های بسیاری دارند و به آموزش و پرورش نیز خیلی کمک نموده اند لذا می توان در این عرصه نیز از آنان دعوت نموده ودر کنار انجام فرهنگ سازی وتبلیغات مناسب کاری  قشنگ و نو را  در حوزه یاری رساندن به دانش آموزان نیازمند  در روز ۱۴ اسفند ارائه نماییم .

وی در پایان اظهار امیدواری نمود این جشن امسال هم به قوت و قدرت انجام شود  و با برنامه ریزی های انجام شده  مبلغ خوبی جمع آوری و به دانش آموزان بی یضاعت و کم بضاعت استان اختصاص یابد و برگ زرینی به افتخارات استان فارس افزوده شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)فارس نیز گفت: مراسم جشن نیکوکاری امسال در تاریخ ۱۴ اسفند ماه همزمان با سراسر کشور با شعار  « عید را به خانه هایشان ببریم»  در مدارس به اجرا در خواهد آمد .

دکتر محمد بذرافشان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۳ میلیارد تومان در سطح استان کمک جمع آوری شد گفت: قریب به ۴۰درصد از این مبلغ  در مدارس و ادارات آموزش و پرورش جمع آوری شده بود.

وی افزود:  در سال جاری با توجه به اینکه  23 هزار دانش آموز تحت حمایت در سطح استان داریم  انشاء الله با پیشبینی ۶۰ درصد رشد درآمد  آماده کار خواهیم بود، همچنین مقرر گردیده  از روز ۳ اسفند ماه کارشناسان امداد بهزیستی در مدارس حاضر شده و در جمع دانش آموزان صحبت نمایند.

بذرافشان در خصوص راه اندازی مراکز نیکوکاری در ادارات آموزش و پرورش نیز گفت: با همکاری آموزش و پرورش مقرر گردیده  تا پایان سال جاری کلیه ادارات آموزش و پرورش استان نسبت به راه اندازی مراکز نیکوکاری در مناطق خود اقدام نمایند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست اظهار داشت: جشن نیکوکاری امسال نیز با شور و شوقی مضاعف در مدارس سراسر استان با هدف جمع آوری کمک های دانش آموزان ، فرهنگیان و اولیاء  برای رسیدگی به وضعیت دانش آموزان بی بضاعت در تمامی مدارس استان برگزار می گردد.

جهان بخش بانشی افزود: به همین منظور نشست مشترکی با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و کمیته اماداد امام خمینی (ره) برگزار گردیده است تا راهکارهای برگزاری هرچه باشکوه تر این جشن و فرهنگ سازی در این خصوص بررسی و ارائه گردد.

وی یادآور شد:  سال گذشته توسط دانش آموزان و فرهنگیان فارس بیش از ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک های مادی جمع آوری گردید و بخشی نیز به صورت کمکهای غیر نقدی اهدا گردید.

بانشی گفت:  در همین راستا تا کنون در ۱۳ اداره آموزش و پرورش استان مرکز نیکوکاری  با هدف فرهنگ سازی در خصوص سنت حسنه کمک به مستمندان و ساماندهی جمع آوری کمکهای نقدی و غیر نقدی دانش آموزان ، فرهنگیان و اولیاء به دانش آموزان بی بضاعت و کم بضاعت فعال است.

وی همچنین از توزیع ۷۰۰ هزار پاکت ویژه  جمع آوری کمک های دانش آموزان و خانواده ها در مدارس سراسر استان خبر داد و افزود: تلاش داریم تا در راستای ساحت های تربیتی نظام تعلیم و تربیت کشور با انجام برنامه های متنوع فرهنگی و تبلیغی توجه دانش آموزان را هرچه بیشتر به سمت توسعه فرهنگ کمک به هم نوع و دست گیری از مستمندان جلب نموده و آثار و نتایج مثبت آن را برایشان بیان کنیم.