اجرای طرح همیار مشاور برای بیش از ۴ هزار دانش آموز در ۶۰۶ مدرسه در سراسر فارس
اجرای طرح همیار مشاور برای بیش از ۴ هزار دانش آموز در ۶۰۶ مدرسه در سراسر فارس

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس گفت: طرح همیار مشاور در ۶۰۶ مدرسه و با حضور بیش از ۴ هزار دانش آموز دخترو پسر در سراسر استان فارس اجرا می شود . به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس،  جهانبخش بانشی در شورای راهبری تشکل دانش آموزی […]

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس گفت: طرح همیار مشاور در ۶۰۶ مدرسه و با حضور بیش از ۴ هزار دانش آموز دخترو پسر در سراسر استان فارس اجرا می شود .

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس،  جهانبخش بانشی در شورای راهبری تشکل دانش آموزی همیار مشاور استان فارس ،از اجرای طرح همیار مشاور در ۳۴۱ مدرسه دخترانه و ۲۶۵ مدرسه پسرانه  در سطح استان خبر داد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس گفت: این طرح در ۳۲ منطقه استان و با همکاری بیش از  600  تن از مشاوران مدارس و ۴هزار و ۲۵۰ دانش آموزان دختر و پسر دوره متوسطه اجرا می شود.

وی خواهان اجرای طرح در تمامی مناطق استان فارس، با تاکید بر برگزاری کارگاه های آموزشی، برای همکاران، مسئولین اجرایی و همیاران مشاور مدارس استان شد.

بانشی استفاده از ظرفیت و استعداد های دانش آموزان را عامل بسیار مهمی در کاهش آسیبهای اجتماعی و ارتقای بهداشت و سلامت روان نوجوانان دانست و رازداری، صبوری، مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس را از ویژگی های اصلی همیاران مشاور عنوان نمود.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به روند انتخاب دانش آموزان برای حضور در این طرح ،افزود: علاوه بر اجرای آزمون سلامت عمومی ( GHQ )و  نظر خواهی از دبیران آموزشگاه ،برای انتخاب دانش آموزان مخاطب این طرح نسبت به گروه سنجی دانش آموزانی که در مدارس محل تحصیل خود دارای مقبولیت بیشتری در بین همسالان خود هستند و در برقراری ارتباط موثر توانمند و عملکرد تحصیلی بهتری نسبت به سایر دانش آموزان دارند نیز اقدام می شود.

طیبه رحیمی گفت:  همیار مشاور یک طرح آموزشی  عملی است که با هدف توانمند سازی دانش آموزان برای مشارکت در گسترش خدمات مشاوره ای در مدارس و ایجاد زمینه رشد، سازگاری و سهیم شدن دانش آموزان در تجارب یکدیگر برای مقابله با مشکلات را فراهم می نماید.