همه مدارس واماکن آموزشی باید ضدعفونی شوند
همه مدارس واماکن آموزشی باید ضدعفونی شوند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بابیان اینکه بخشی از مدارس تاکنون ضدعفونی شده اندگفت: البته با تمهیداتی که پیش بینی شده مقرر گردید مواد شوینده و ضدعفونی کننده تامین شده و همه مدارس ضد عفونی شوند. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس دکترعلی عسکر نجفی درجلسه وب کنفرانس با […]

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بابیان اینکه بخشی از مدارس تاکنون ضدعفونی شده اندگفت: البته با تمهیداتی که پیش بینی شده مقرر گردید مواد شوینده و ضدعفونی کننده تامین شده و همه مدارس ضد عفونی شوند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس دکترعلی عسکر نجفی درجلسه وب کنفرانس با رؤسای ادارات آموزش و پرورش و کارشناسان سلامت و بهداشت مدارس این ادارات هدف از برگزاری این جلسه رادر راستای آگاهی بخشی و پاسخ گویی به ابهامات و سؤالاتی که رؤسای ادارات و کارشناسان مناطق و شهرستانها داشتند عنوان کرد

نجفی گفت:از این طریق موارد و توصیه های لازم در خصوص بحث ویروس کرونا، علائم و راههای ابتلا و شیوء آن،  همچنین راههای پیشگیری و اقدامات ضروری در مقابله با این ویروس بحث و تبادل نظر شده و مسئولین و کارشناسان محترم دانشگاه علوم پزشکی به سؤالات تخصصی رؤسا و کارشناسان محترم ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستانهای استان  پاسخ گویند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بابیان اینکه بخشی از مدارس تاکنون ضدعفونی شده اندگفت: البته با تمهیداتی که پیش بینی شده مقرر گردید مواد شوینده و ضدعفونی کننده تامین شده و همه مدارس ضد عفونی شوند.

نجفی با اشاره به برخی از اقداماتی که تاکنون برای مقابله با این بیماری انجام گرفته گفت: تا کنون چندین  شیوه نامه و دستورالعمل توسط اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس به ادارات و مدارس ارسال شده که همگی با محوریت اطلاع رسانی و ارائه آموزش های لازم پیرامون شناسایی ، نحوه پیشگیری و مقابله با این بیماری همچنین راهکارهایی به منظور رعایت بهداشت فردی و اجتماعی توسط دانش آموزان و فرهنگیان در محیط های آموزشی و نحوه ضد عفونی کردن محیط و سطوح بوده است .

نجفی گفت: تاکیدمان بر روی بحث آموزش و پیشگیری می باشد البته  بحث کمبود وسایل و لوازم بهداشتی و ضد عفونی کننده نیز مطرح می باشد که با هماهنگی هایی که صورت گرفته  درپی رفع این مشکلات و کمبودها و تامین لوازم مورد نیاز در مدارس هستیم.

شایان ذکر است در این جلسه که با حضور تمام رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان فارس و کارشناسان و مسئولین سلامت و تندرستی ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستانهای استان به صورت وب کنفرانس برگزار شد مسئولین اداره کل آموزش و پرورش به همراه کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ارائه توصیه های لازم به سؤالات تخصصی شرکت کنندگان پاسخ گفتند.