فعالیت ۳ هزار و ۳۰۰ معاون و مربی پرورشی و ۹۷۰ نفر مشاور در مدارس استان فارس
فعالیت ۳ هزار و ۳۰۰ معاون و مربی پرورشی و ۹۷۰ نفر مشاور در مدارس استان فارس

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس گفت:امورتربیتی ،نهاد ارزشی ،فعال و جهت بخشی است که روح اخلاق ،معنویت و راهبردهای سبک زندگی اسلامی ایرانی را در ذهن و اندیشه دانش آموزان نهادینه می کند. به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش فارس، جهانبخش بانشی در جمع نیروهای ستادی امورتربیتی استان گفت: ضمن […]

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس گفت:امورتربیتی ،نهاد ارزشی ،فعال و جهت بخشی است که روح اخلاق ،معنویت و راهبردهای سبک زندگی اسلامی ایرانی را در ذهن و اندیشه دانش آموزان نهادینه می کند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش فارس، جهانبخش بانشی در جمع نیروهای ستادی امورتربیتی استان گفت: ضمن گرامی داشت یاد شهیدان رجایی و با هنر بنیانگذاران نهاد امورتربیتی وتبریک این  روزو هفته تربیت اسلامی، مربیان پرورشی استان را طلایه داران تربیت اسلامی خواند که می بایست با توجه به نیازهای نسل امروز و ضرورتهای  اجتماعی با قوت و قدرت به تلاشهای هدفمند و والای خود ادامه دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس افزود : مربیان و معاونان پرورشی در مدارس  نقشی الگویی و الهی را ایفا می کنندو آنها ارتباطی بسیارصمیمی و  سازنده  با دانش آموزان دارندکه از جایگاه ویژه ای در مدرسه برخوردارند و در جمع دانش آموزان محبوبیت فوق العاده دارند

بانشی مربیان پرورشی را از مهمترین ارکان اجرای سند تحول در آموزش و پرورش دانست و گفت: حداقل چهارساحت تربیتی از شش ساحت ،کارکرد و قابلیت تربیتی د‌ارد که مربیان با برنامه ریزی، مطالعه اصول تربیتی و به کارگیری الگوهای مناسب و تعامل با آموزگاران، دبیران و مدیران مدارس و دیگر عوامل تعلیم و تربیت باید بستر لازم برای تحقق این ساحتها را فراهم کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس گفت: مربی و معاون باید بهترین ابزار را برای رسیدن به تربیت عبادی ،اعتقادی و اخلاقی به کارگیرد واز هنر،فرهنگ و ادبیات در جهت نشر فضایل اخلاقی بهره ببرد و در همه زمانها و مکانها خود الگوی عالی این فضیلتها باشد.

بانشی گفت: مربیان امور تربیتی باید فعالیتهای اجتماعی و تربیت سیاسی در کنار رویکردهای هنری مدرسه را برای دانش آموزان جذاب تر و دوست داشتنی تر کند و مسلما مربیان عزیز  نقش به سزایی در رسیدن به این هدف مهم ایفا می کنند.

وی گفت:منطبق بر اجرای سند تحول چندین محور اساسی در دستور کار مدارس بوده که ازاعم آنها میتوان به توجه ویژه به نشر و آموزش و تبین قرآن نماز و عترت، توجه به نشر آموزه های انقلابی،و توجه ویزه به اصل ایثار و شهادت، فعالیتهای هنری و فرهنگی مانند سرود تئاتر ،نقاشی شعر داستان و… اشاره کرد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس گفت:توجه به شاداب سازی همه جانبه مدارس،اجرای برنامه مبتنی بر مهارت آموزی و نیز آموزش سبک زنگی اسلامی ایرانی و همچنین اجرای راهبردهای اساسی در کنترل آسیبهای اجتماعی از دیگراین موارد است

بانشی دربخش دیگری از سخنان خو.د به تشریح وضعیت کنونی واماری پرورشی در سطح استان اشاره کرد وافزود : هم اکنون ۳ هزار و ۳۰۰ معاون و مربی پرورشی و ۹۷۰ نفر  مشاور در مدارس استان فارس مشغول به خدمت می باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس افزود اجرای مسابقات قرآن در مدارس با حضور بیش از ۵۵۰ هزار نفر دانش آموز در سال تحصیلی قدم بلند و کم نظیری بود که جای سپاس و تقدیر ویژه  دارد.

وی همچنین گفت: برگزاری مسابقات چهارده گانه که پس از چند سال تعلیق امسال برای دومین بار در چهارده شهرستان و منطقه برگزار می شود در جریان سازی قرآنی و فرهنگی نقش مهمی ایفا می کند.

بانشی فعالیتهای  کانونهای تربیتی و فرهنگی فارس را نمونه عالی در سطح کشور دانست که از لحاظ کمی با ثبت نزدیک به ۸۰ هزاردانش آموز فعال در سامانه ملی کانونهای  دارای جایگاه اول کشور می باشد و از لحاظ کیفی نمونه برجسته ای در کشور محسوب می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس پویایی فرهنگی در مدارس فارس را در کشورکم نظیردانست و افزود: با تلاش مربیان، مدیران و سایر عوامل به زبان آمار و ارقام فارس در قله فعالیتهای فرهنگی و هنری قرار دارد.

بانشی فعالیت کتابخوانی دانش آموزان فارس در قالب برنامه دانایی و توانایی بسیار موثر و ارزشمند دانست و از تلاشهای ارزنده و سخت کوشانه مشاوران مدارس در محورهای مختلف نیز تقدیر کرد.