گوردخمه‌های لانه طاووس مرودشت آسیب ندیده است
گوردخمه‌های لانه طاووس مرودشت آسیب ندیده است

بنا براعلام تعدادی از رسانه ها مبنی بر تخریب گوردخمه‌های تاریخی لانه طاووس مرودشت، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان گفت: گور دخمه ها تخریب نشده اند و فقط حفره هایی بر روی صخره طبیعی ایجاد شده است. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس؛ […]

بنا براعلام تعدادی از رسانه ها مبنی بر تخریب گوردخمه‌های تاریخی لانه طاووس مرودشت، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان گفت: گور دخمه ها تخریب نشده اند و فقط حفره هایی بر روی صخره طبیعی ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس؛ بهمن مردانی در این خصوص اعلام داشت: حفره های موجود بر روی صخره ای کاملاً طبیعی ایجاد شده است و گوردخمه های لانه طاووس آسیب ندیده اند. ضمن اینکه این آسیب  به تازگی انجام نشده و مربوط به سالها قبل بوده است و در حال حاضر نیز توسط گروه باستان شناسی و مرمت اداره میراث فرهنگی شهرستان و پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، کاملا ترمیم و پوشیده شده اند.

بهمن مردانی اضافه کرد: با وجود تمام مشکلات  از جمله  محصور بودن اثر در دامنه کوه و شخصی بودن تعدادی از املاک  آن محدوده ، منطقه همچنان در حفاظت و حراست می باشد .

او تاکید کرد: صخره تخریب شده کاملا طبیعی  و غیر تاریخی بوده و تنها فی مابین آثار تاریخی واقع شده است و هیچ اثر تاریخی در آن قسمت وجود نداشته است