اخبار پلیس فارس – ۸ اسفندماه ۱۳۹۸
اخبار پلیس فارس – ۸ اسفندماه ۱۳۹۸

کشف کالای قاچاق میلیاردی در خرمبید فرمانده انتظامی استان از توقیف یک کامیون و کشف انواع ابزار آلات قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۸۲ میلیون ریال در شهرستان خرمبید خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی شهرستان […]

کشف کالای قاچاق میلیاردی در خرمبید

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک کامیون و کشف انواع ابزار آلات قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۸۲ میلیون ریال در شهرستان خرمبید خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی شهرستان خرمبید حین کنترل خودروهای عبوری، به یک کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۱۳ هزار و ۱۹۸ عدد ابزار آلات از نوع فرچه فلزی، آچار، پیچ گوشتی، سیم چین و … کشف کنند، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵ میلیارد و ۸۲ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سردار “حبیبی” با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان درخواست کرد با توجه به اینکه ورود کالای قاچاق موجب رکود تولید داخلی و کاهش سرمایه گذاری و در نتیجه افزایش بیکاری می شود هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ در میان بگذارند.

کودک گمشده به آغوش خانواده بازگشت

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: روز گذشته کودک گمشده‌ای با مراجعه به پلیس، با کمک و هوشیاری ماموران وظیفه شناس کلانتری “۱۱ انقلاب” این شهرستان به آغوش خانواده خود بازگشت.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت وگو با خبر نگار پایگاه خبری پلیس، گفت: عصر روز گذشته کودکی که خانواده خود را گم کرده بود پس از ساعت‌ها سردرگمی و نگرانی، با مراجعه به پلیس با آرامش در کنار ماموران انتظامی منتظر مراجعه پدر و مادر خود ماند.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی با جستجو موفق شدند خانواده این کودک را پیدا کرده و کودک خردسال گم شده را تحویل آنان دادند.

گفتنی است، مادر این کودک در گفت‌وگو با ماموران پلیس گفت: من به فرزند خود یاد داده‌ام که امن‌ترین مکان و مطمئن ترین دستان برای اعتماد در هر جا و هر زمان مامور پلیس است، امروز فرزندم این موضوع را خود تجربه کرد و همیشه قدردان این مردان بزرگ خواهد بود.

کشف ۱۰۰ کیلو تریاک در پژو

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز از کشف ۱۰۰ کیلو تریاک در بازرسی از یک سواری ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان حین گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی، به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ “یوسفی” با بیان اینکه با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه راننده با به جا گداشتن خودرو متواری و تلاش برای دستگیری وی کماکان ادامه دارد، تصریح کرد: در بازرسی از آن خودرو میزان ۱۰۰ کیلو  تریاک کشف شد.

سرهنگ “یوسفی” با بیان اینکه مبارزه بی امان با مواد مخدر در دستور کار پلیس است، بیان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت افراد قاچاقچی، می توانند مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

تقدیر نماینده منتخب مردم فیروزآباد از نیروی انتظامی

نماینده منتخب مردم شهرستان فیروزآباد با حضور در دفتر فرمانده انتظامی شهرستان، از حضور مقتدرانه، هوشمندانه، بی طرفانه و کاملا مستقل پلیس در راستای تامین امنیت انتخابات قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، نماینده منتخب مردم آقای “محمدمهدی فروردین” در این دیدار گفت: حضور گسترده مردم در زمان‌های حساس و سرنوشت ساز همواره موجب ناکامی دشمنان در رسیدن به اهداف شومشان شده و بار دیگر مردم در دوم اسفندماه با حضور در پای صندوق‌های رای، جواب دندان شکنی به دشمنان اسلام دادند.

وی تصریح کرد: اقدامات موثر و مفید انتظامی شهرستان موجبات رضایتمندی شهروندان را در برقراری نظم و امنیت و آرامش انتخابات فراهم آورده و باعث شده تا افراد مخل نظم و امنیت، این شهرستان را محلی ناامن برای اقدامات مجرمانه انتخاباتی خود بدانند.

نماینده منتخب مردم در شهرستان فیروزآباد از عملکرد فرمانده و کارکنان انتظامی شهرستان به منظور تامین امنیت مطلوب و تلاش‌های شبانه روزی در تامین امنیت انتخابات قدردانی کرد و گفت: بحمدالله یکی از بزرگترین امتیازات انتخابات این بود که نیروی انتظامی توانستند امنیت آن را به نحو احسن تامین کنند و انتخابات در فضای کاملا آرام برگزار گردد.

کشف دستکش بهداشتی و محلول ضد عفونی احتکار شده در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف انواع دستکش بهداشتی و محلول ضدعفونی کننده احتکار شده در بازرسی از ۲ مغازه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و کمبود مواد محلول و ضد عفونی و سوء استفاده بعضی افراد در این زمینه، ماموران انتظامی این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی از وجود مقادیری دستکش بهداشتی و محلول ضدعفونی کننده در ۲ مغازه در خیابان “حائری و آدینه” مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل‌های مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۳۴ هزار و ۵۳۰ عدد دستکش و ۷۲ کارتن محلول ضد عفونی کننده که احتکار شده بود کشف کنند.

سرهنگ “شجاعی” با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر شدند، گفت: متهمین پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری ۲ سارق با ۲۸ فقره سرقت در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری ۲ سارق و کشف ۲۸ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو و اماکن خصوصی در فیروزآباد، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران انتظامی با انجام تحقیقات نامحسوس و بدست آوردن سرنخ، ۲ نفر متهم را در این رابطه شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ “جوکار” بیان کرد: متهمین در بررسی فنی به ۲۸ فقره سرقت قطعات خودرو و اماکن خصوصی اعتراف کردند و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

توقیف پژو با ۹ کیلو تریاک در زرین‌دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از توقیف یک سواری ۴۰۵ و کشف ۹ کیلو و ۱۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۲ قاچاقچی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد بردبار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با انجام کار اطلاعاتی و اجرای طرح کنترل خودروهای عبوری، به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، میزان ۹ کیلو  و ۱۰۰ گرم تریاک کشف و در این زمینه ۲ نفر قاچاقچی نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت تاکید کرد: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار دارد و شهروندان می توانند اخبار و اطلاعات خود پیرامون این موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۲ کشته حاصل برخورد پراید با نیسان

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر برخورد یک پراید با وانت نیسان در محور مواصلاتی فیروزآباد، ۲ نفر کشته شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی فیروزآباد، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک پراید با ۲ نفر با یک وانت نیسان برخورد و بر اثر آن راننده و سرنشین در دم فوت کرده‌اند.

رئیس پلیس راه شمالی استان بیان کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را انحراف به چپ راننده سواری پراید اعلام کردند.

کشف کالای قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در بازرسی از یک اتوبوس خبر داد.

سرهنگ “محمد عبادی‌نژاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی پاسگاه “تنگ چوگان” این شهرستان، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، تعداد ۱۰۰ عدد لامپ، ۳۰ عدد قیچی، ۱۲ عدد ابزار بوکس، ۳ حلقه لاستیک، ۳۶ عدد قفل و ۷۲۰ عدد پیچ گوشتی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری عامل انتشار شایعه فوتی ویروس کرونا در شیراز

رئیس پلیس فتا استان از  شناسایی عامل انتشار دهنده شایعه در خصوص اولین فوتی ویروس کرونا در شیراز خبر داد.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: طی رصد‌های انجام شده در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان، فردی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به ترویح شایعه و انتشار کلیپی مبنی بر کشته شدن اولین نفر در شیراز بر اثر بیماری کرونا منتشر کرده بود شناسایی گردید.

وی گفت: این فرد اقدام به انتشار کلیپی در فضای مجازی کرده بود که در آن شخصی به علت مبتلا بودن به بیماری کرونا فوت می‌کند که در واقع این کلیپ مربوط به کشور دیگری بوده است و این اقدام مصداق بارز تشویش اذهان عمومی است.

سرهنگ “سلیمانی” با بیان اینکه انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی برابر قانون جرم و مرتکبین قابل مجازات هستند، خاطر نشان کرد: در همین راستا هویت متهم توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی نسبت به دستگیری وی اقدام شد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: از عموم هم استانی‌های عزیز انتظار می‌رود برای اطلاع از صحت و سقم اخبار، به خبرگزاری های معتبر و روابط عمومی یا واحد رسمی پاسخگوی سازمان‌های مرتبط با این موضوع مراجعه کنند و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکرده و از بازنشر آنها خودداری کنند.

سرهنگ “سلیمانی” افزود: عموم مردم می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ یا از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) اعلام کنند.