از سه اثر شاخص صنایع دستی فارس رونمایی شد
از سه اثر شاخص صنایع دستی فارس رونمایی شد

یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس و دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی فارس روز دوشنبه ۲۶ آذرماه ۹۸ با رونمایی دو محصول شاخص صنایع دستی استان گشایش یافت . به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان فارس ، کوچکترین چاقوی جهان و یک قاب و کاسه قلم زنی مکتب شیراز در این […]

یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس و دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی فارس روز دوشنبه ۲۶ آذرماه ۹۸ با رونمایی دو محصول شاخص صنایع دستی استان گشایش یافت .

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان فارس ، کوچکترین چاقوی جهان و یک قاب و کاسه قلم زنی مکتب شیراز در این نمایشگاه رونمایی شد .

محمد رضا عطاپور هنرمند چاقوساز نی ریزی بیان کرد : این چاقو که تنها ۱۰ میلی متر طول دارد برای نخستین بار در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است .

عطاپور که پیش از این، رکورد چاقوی ۱۴ میلی متری را نیز دارد؛ اضافه کرد: این چاقو از جنس نیکل ساخته شده و قرار است به عنوان کوچکترین چاقوی دنیا در کتاب گنیس به ثبت برسد .

بنا بر این گزارش؛  همچنین از دو اثر شاخص قلم زنی مکتب شیراز رونمایی شد.

مسعود زند یکی از پیشکسوتان قلم زنی مکتب شیراز درباره این دو اثر گفت : قاب مسی با عنوان اثری برای تمام  ادیان برگرفته از تابلو نقاشی ذبح حضرت اسماعیل استاد فرشچیان  و در  ابعاد ۶۶ در ۸۸ سانتی متر است و ۲ سال ساخت آن به طول انجامیده است .

زند درباره یکی دیگر از محصولات دست سازش که در نوع خود بی نظیر و ابداعی است  نیز اضافه کرد : این محصول کاسه مسی است که با طرح شکوفه قلم زنی شده است و به کلاه نمدی فارسی ها شباهت دارد و ساخت آن حدود سه ماه طول کشیده است .