اخبار پلیس فارس – ۷ اسفندماه ۱۳۹۸
اخبار پلیس فارس – ۷ اسفندماه ۱۳۹۸

کشف احشام قاچاق میلیاردی درلارستان                                             فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۶۲ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال  در بازرسی از یک کامیون خبر داد.                                                             سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت : در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، مأموران کلانتری “۱۳لطیفی” این شهرستان حین گشت زنی […]

کشف احشام قاچاق میلیاردی درلارستان                                            

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۶۲ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال  در بازرسی از یک کامیون خبر داد.                                                            

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت : در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، مأموران کلانتری “۱۳لطیفی” این شهرستان حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ “امجدی” با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون ۶۲ راس گوسفند قاچاق کشف شد، گفت: در این خصوص راننده دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

وی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: به منظور همکاری با پلیس و مشارکت در برقراری نظم و امنیت، با رعایت نکات ایمنی و هشدارهای پلیسی‌ زمینه بروز وقوع هرگونه قاچاق را کاهش دهید.

لیمو عمانی قاچاق میلیاردی روانه بازار نشدند

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۳ هزار و ۵۰۰ کیلو لیمو عمانی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک منزل مسکونی خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی کلانتری “۲۰ گل سرخ” شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی از دپو مقداری کالای قاچاق در یک منزل مسکونی در خیابان “سینا شرقی” مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ “شجاعی” عنوان داشت: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، موفق شدند ۳ هزار و ۵۰۰ کیلو لیمو عمانی خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرگی کشف کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شد.

توقیف سمند و کشف ۵۴۲ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک سواری سمند و کشف ۵۴۲ کیلو تریاک در شهرستان داراب خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: در راستای مبارزه شبانه روزی با باند‌های بزرگ مواد مخدر و در پی اطلاع رسیده مبنی بر اینکه یک سواری سمند قصد انتقال محموله تریاک به داراب را دارد که موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از رصد اطلاعاتی در محور مواصلاتی بندرعباس به داراب، خودرو حامل مواد مخدر را شناسایی و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز در یک عملیات ضربتی آن را متوقف کردند.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه راننده متواری و تلاش برای دستگیری وی کماکان ادامه دارد، تصریح کرد: در بازرسی از آن خودرو میزان ۵۴۲ کیلو  تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی استان ضمن تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر، اظهار کرد: ماموران پلیس با قاطعیت در مبارزه با سوداگران مرگ و نجات نسل آینده از تهدید پدیده شوم اعتیاد و کاهش تبعات اجتماعی و فرهنگی در جامعه به تلاش خود ادامه می‌دهد.

یک کشته و ۲ مصدوم حاصل برخورد پراید با کامیون

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر برخورد پراید با یک کامیون در محور مواصلاتی کوار-جهرم، یک نفر کشته و ۲ نفر مجروح شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی کوار-جهرم، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی های اولیه مشاهده کردند یک پراید با ۳ سرنشین با یک کامیون به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه راننده پراید در دم فوت و ۲ سرنشین دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند، گفت: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را عدم رعایت حق تقدم از سوی راننده پراید اعلام کرده‌اند.

دستگیری سارق قطعات خودرو با ۲۵ فقره سرقت در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری سارق قطعات خودرو با ۲۵ فقره سرقت طی یک عملیات ضربتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو در سطح شهر مرودشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری “۱۱ انقلاب” قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۱ انقلاب با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، تلاش‌های شبانه روزی و بررسی‌های، میدانی موفق شدند سارق را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه وی را در منزلش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت افزود: در بررسی از منزل سارق مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی شامل باطری و لاستیک خودرو، صبط و پخش، فلش مموری، عینک آفتابی و مدارک شناسایی مثل شناسنامه، کارت ملی، گواهی نامه و… کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: سارق به همراه اموال مسروقه کشف شده به کلانتری انتقال و مورد بازجویی قرار گرفت که به ۲۵ فقره سرقت قطعات و وسایل خودرو اعتراف کرد.

سرهنگ “زراعتیان” با اشاره به اینکه سارق در پوشش لباس یگان ویژه اقدام به سرقت می‌کرده است، عنوان داشت: متهم پس از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

اقدام به موقع پلیس در نجات جان شهروند شیرازی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: با اقدام به موقع پلیس، شهروند شیرازی که دچار بیماری قلبی بود از مرگ نجات یافت.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تصادف جرحی در “کوی وحدت” شهرستان شیراز، بلافاصله ماموران کلانتری ۲۳ گلدشت برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی گفت: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که ۲ دستگاه خودرو سواری با یکدیگر برخورد و رانندگان با هم درگیر شده‌اند.

سرهنگ “محمدی” با اشاره به اینکه در همان لحظات اولیه یکی از رانندگان که زنی جوان بود تعادل خود را از دست می دهد و پس از افتادن بر روی زمین بیهوش می شود، گفت: با توجه به ضیق وقت و عدم حضور عوامل امدادی در محل، ماموران سریعا فرد بیمار را بوسیله خودرو گشت کلانتری به بیمارستان انتقال می‌دهند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه فرد بیهوش دارای مشکلات قلبی و تنفسی بوده است و در بیمارستان حال وی مساعد می‌شود، خاطر نشان کرد: کادر پزشکی بیمارستان و خانواده فرد بیمار طی تماس تلفنی با سامانه ۱۹۷ از اقدام به موقع و سریع ماموران تقدیر و تشکر کردند.

قتل پدر در توهم پسر شیشه‌ای/دستگیری قاتل توسط پلیس فسا

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: پسر شیشه‌ای ناخلف پس از قتل پدرش با چوب توسط پلیس دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ “فرج رستمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره درگیری در بخش “نوبندگان” این شهرستان، بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع به محل نظر اعزام شدند.

سرهنگ “رستمی” خاطر نشان کرد: ماموران در بررسی اولیه به این نتیجه رسیدند که پسر شیشه‌ای به دلیل توهم با پدر خود درگیر و با چوب وی را مضروب کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مضروب به بیمارستان انتقال و به دلیل شدت جراحات وارده فوت می کند، گفت: ماموران موفق شدند قاتل را شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا عنوان داشت: قاتل در بازجویی فنی اقرار کرد به دلیل توهم ناشی از مصرف شیشه یک لحظه در ذهنم دیدم که چند نفر قصد کشتن من را دارند و من هم از خود دفاع کردم که متاسافانه با چوب به سر پدر ۹۰ ساله خودم زدم که منجر به مرگ وی شد.

وی افزود: متهم پس از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

تقدیر نماینده منتخب مردم داراب از پلیس

نماینده منتخب مردم داراب با حضور در ستاد انتظامی، طی مراسمی از زحمات کارکنان انتظامی این شهرستان تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، دکتر “محمدجواد عسکری” نماینده منتخب مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان گفت: پلیس با تلاش شبانه روزی زمینه ساز حضور گسترده مردم در انتخابات را فراهم کرد.

وی گفت: وظیفه پلیس در قبال انتخابات به یک برهه از زمان محدود نمی شود بلکه نیروی انتظامی قبل، حین و بعد از انتخابات به ایفاء نقش خواهد پرداخت و حضور پرشور مردم در انتخابات به پشتوانه تأمین امنیت و آرامش آنهاست و مردم قدردان این زحمات پلیس هستند.

دکتر “عسکری” با اشاره به اینکه زحمات و تلاش های نیروی انتظامی و ساعات کار و فعالیت این نیرو از همه ارگان ها و سازمان ها بیشتر است، از عملکرد فرمانده و کارکنان انتظامی این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” فرمانده انتظامی شهرستان نیز در سخنانی ضمن خیر مقدم و قدردانی از حضور نماینده محترم شهرستان داراب، در خصوص رفع مشکلات مناطق جرم خیز و آلوده، خواستار همکاری و تعامل بیشتر مسئولان و سایر سازمانها با نیروی انتظامی شد.

بیش از ۸۹ هزار تماس تلفنی  با سامانه  ۱۱۰ پلیس کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون  از برقراری ۸۹ هزار  و ۳۸۷ تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ این فرماندهی طی مدت ۱۱ ماهه امسال خبر داد.                      

سرهنگ “محمد عبادی‌نژاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: بر اساس آمارهای بدست آمده از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، فرماندهی انتظامی شهرستان کازرون در مدت ۱۱ ماهه سال جاری، به ۸۹ هزار و ۳۸۷  تماس تلفنی پاسخ داد‌ه‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه  سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

سرهنگ “عبادی نژاد” گفت: ۶۶ درصد از این تماس‌ها فوریتی و منجر به حضور ماموران در صحنه و ۳۴ درصد نیز غیر فوریتی بوده است.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۱۰ پلیس گامی موثر در راستای تحقق شعار دولت الکترونیک  است، عنوان داشت: بررسی‌ها حاکی از آن است  که مراجعه  حضوری  شهروندان در مدت ۱۱ ماهه امسال به مراکز و یگان های انتظامی، ۶ هزار و ۶۱۲ مورد بوده است.

شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه جرم و ناهنجاری و یا به منظور راهنمایی و  آگاهی از اطلاعات پلیسی،  می توانند به صورت شبانه روزی با این شماره  تماس بگیرند.