عملیاتی نمودن بسته توانمندسازی محلات هدف طرح بازآفرینی شهری/ پذیرش افراد با تجربه و توانمند جهت پیشاهنگان کسب و کار
عملیاتی نمودن بسته توانمندسازی محلات هدف طرح بازآفرینی شهری/ پذیرش افراد با تجربه و توانمند جهت پیشاهنگان کسب و کار

نشست هم اندیشی پیرامون شاخص های انتخاب پیشاهنگان و مربیان آموزش ساکنین محلات هدف طرح باز آفرینی شهری با حضور اعضای کمیته آموزش و کارورزی در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره  کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس؛ سعید سعادت؛ مسئول باز آفرینی شهری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: پیرو ۴ جلسه قبل نسبت به تهیه و تبیین بسته توانمند سازی، تهیه شیوه نامه و همچنین تشکیل ۱۰ کمیته بعد از آن،  برای عملیاتی نمودن بسته توانمندسازی محلات هدف طرح بازآفرینی شهری و شروع آموزش های مقدماتی روسای خانه محله و شوراهای اسلامی و یاوران شورا اقدام شد.

سعادت  با بیان اینکه توسعه محلی به عنوان هدف طرح است؛تصریح کرد: اعلام پذیرش افراد با تجربه و توانمند جهت پیشاهنگان کسب و کار که وظیفه آنها به عنوان یک معتمد فنی است تا بتوانند به نحوی جوانان و جویندگان کار در محل سکونت خود ارشاد و راهنمایی کنند.

مسئول بازآفرینی شهری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس  افزود: همچنین هدف دیگر طرح این است که جوانان و مشتاقان جویای کار مجبور نباشند به فعالیت هایی بپردازند که ده ها سال توسط پدران آنها انجام شده و در شرایط فعلی جامعه فاقد کاربرد لازم و توجیه اقتصادی است.

 سعادت گفت: انتخاب و تربیت مربی از درون محلات هدف به عنوان مربیان شهری است که افراد منتخب را به مرکز آموزش فنی حرفه ای معرفی می کنند تا پس از طی آموزش های فشرده مربی گری  توسط سازمان فنی و حرفه ای و دیگر مراکز مرتبط برای پذیرفته شدگان نهایی مدرک مربی گری درجه ۲ اعطا گردد .

سعادت  با بیان اینکه این طرح به عنوان طرح آبشاری شناخته شده است؛ یادآورشد: ضمن کاهش هزینه های آموزشی به دلیل اینکه مربیان از خود محله هستند؛ اثرگذاری آن بسیار خواهد بود.

مسئول باز آفرینی شهری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس تصریح کرد: ضمن بیان نقطه نظرات هر کدام از اعضا، مقررشد از بین متقاضیان ابتدا افرادی انتخاب شوند که خوشنام، دارای صلاحیت اخلاقی و علمی باشند و توان ایجاد ارتباط اجتماعی، برخورد مناسب و دغدغه مند داشته باشند .

سعادت افزود: مربی باید شوق عملی را داشته و حداقل متخصص و اجرایی باشد و از این طریق درآمد کسب کرده باشد که در این راستا مربیان در  رشته های جدید و مورد نیاز بازار در اولویت باشند.

سعادت با اشاره به اینکه تایید صلاحیت های اولیه از طریق خانه محله است؛ خاطرنشان کرد: همچنین فرم های مصاحبه ای در نظر گرفته شده است که در صورت مثبت بودن به سازمان فنی و حرفه ای ارجاع داده می شود.