ارائه آموزش های مقابله با ویروس کرونا با شماره گیری ۱۱۲ امکان پذیر شد
ارائه آموزش های مقابله با ویروس کرونا با شماره گیری ۱۱۲ امکان پذیر شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: ارائه آموزش آشنایی با ویروس کرونا و چگونگی مقابله با آن از طریق تماس با تلفن ۱۱۲ امکان پذیر شد. مهدی ولی پور افزود: با توجه به درخواست های متعدد مردم، فایل آموزش صوتی آشنایی با ویروس کرونا بر روی خط ۱۱۲ با شماره گیری عدد ۳ در استان […]

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: ارائه آموزش آشنایی با ویروس کرونا و چگونگی مقابله با آن از طریق تماس با تلفن ۱۱۲ امکان پذیر شد.

مهدی ولی پور افزود: با توجه به درخواست های متعدد مردم، فایل آموزش صوتی آشنایی با ویروس کرونا بر روی خط ۱۱۲ با شماره گیری عدد ۳ در استان های قم، گیلان و تهران فعال شده است.

وی اظهار داشت: این شماره دارای خصوصیات ویژه ای است که بر اساس استانداردهای شبکه های تلفن همراه، قابلیت برقراری تماس با این شماره از طریق کلیه شبکه های تلفن همراه و ثابت وجود دارد، به طوری که اگر در جایی از کشور فقط پوشش یکی از شبکه های تلفن همراه وجود داشته باشد ، مشترکین سایر اپراتورها با استفاده از پوشش این شبکه می توانند با شماره ۱۱۲ تماس برقرار کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر گوشی در حالت قفل بوده و یا سیم کارت هم نداشته باشد، امکان تماس از طریق شبکه هر یک از اپراتوارهای تلفن همراه کشور با این شماره وجود دارد تا حادثه رخ داده توسط هموطنان به هلال احمر اعلام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان اضافه کرد: تلفن “۱۱۲ ” ندای امداد به صورت شبانه روز، آماده دریافت گزارش های حوادث احتمالی از سوی مردم است.

کرونا چیست و چگونه از آن دوری کنیم 

ویروس کرونا معمولاً از طریق قطرات تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه انتشار می‌یابند که می‌تواند ویروس را به هرکسی که در تماس نزدیک با فرد آلوده است، منتقل کند. کرونا ویروس‌ها همچنین علائمی چون آنفولانزا ایجاد می‌کنند. بیماری ممکن است از تب و سرفه آغاز شده و به التهاب ریه یا بدتر از آن برسد.

با شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون،  فاصله گرفتن از افراد بیمار و مشکوک و استراحت در صورت بیمار شدن، می‌توان از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کرد. به علاوه به خاطر داشته باشید که استفاده از ماسک‌های تنفسی تنها در صورتی موثر است که توسط افراد آلوده مورد استفاده قرار گیرد.

 ویروس کرونا خیلی کشنده نیست اما  امکان شیوع این ویروس در بین افراد خیلی بیشتر از کرونا ویروس‌های عامل سارس و مرس است و اغلب افراد به نوع خفیف آن مبتلا می‌شوند، چراکه اغلب افراد سیستم ایمنی عادی دارند.

نوشیدن آب بهداشتی ، پرهیز از خوردن غذای خام، شستن مکرر دستها، ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و جلوگیری از آلوده شدن آب و مواد غذایی توسط مبتلایان، توصیه می شود.