نخستین دوره تربیت‌مربی روان خوانی قرآن‌کریم در زاهدان برگزار شد
نخستین دوره تربیت‌مربی روان خوانی قرآن‌کریم در زاهدان برگزار شد

رییس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: نخستین دوره تربیت‌مربی روخوانی و روان خوانی قرآن‌کریم استان با حضور ۳۰ نفر از مربیان این رشته در زاهدان برگزار شد. مرتضی کوچکی برگزاری دوره‌های تربیت مربی را مهمترین رکن آموزش حفظ قرآن کریم دانست و اظهار داشت: این دوره آموزشی سوم تا هشتم […]

رییس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: نخستین دوره تربیت‌مربی روخوانی و روان خوانی قرآن‌کریم استان با حضور ۳۰ نفر از مربیان این رشته در زاهدان برگزار شد.

مرتضی کوچکی برگزاری دوره‌های تربیت مربی را مهمترین رکن آموزش حفظ قرآن کریم دانست و اظهار داشت: این دوره آموزشی سوم تا هشتم اسفند با حضور اساتید برجسته کشوری در زاهدان برگزار شد.

وی افزود: متقاضیان شرکت کننده در این دوره بعد از قبولی در آزمون توانستند گواهی معتبر از سازمان اوقاف و امور خیریه دریافت کنند.

 رییس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این نهاد در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه از همه علاقمندان قرآنی که توانایی آموزش به نوجوانان و جوانان را دارند دعوت به همکاری کرده است.

وی آموزش، تبلیغ و ترویج را سه حوزه فعالیت اداره‌کل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان در حوزه قرآن ذکر کرد.

سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه فعالیت‌های قرآنی به حساب می آید به طوریکه علاقه‌مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می‌زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می‌برند.
تربیت افزون بر ۵۰ هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های متعدد و محافل قرآنی و وجود صدها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.