میرجاوه گرمترین شهر کشور در شبانه روز گذشته شد
میرجاوه گرمترین شهر کشور در شبانه روز گذشته شد

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:میرجاوه در جنوب شرق زاهدان با دمای ۳۴.۲ درجه سلسیوس در شبانه روز گذشته گرمترین شهر کشور شد. محمود دیانتی روز پنجشنبه اظهار داشت: با تشدید جریانات جنوبی در شبانه روز گذشته و تشدید روند افزایش دما در سیستان و بلوچستان بیشینه دمای میرجاوه در جنوب شرق […]

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:میرجاوه در جنوب شرق زاهدان با دمای ۳۴.۲ درجه سلسیوس در شبانه روز گذشته گرمترین شهر کشور شد.

محمود دیانتی روز پنجشنبه اظهار داشت: با تشدید جریانات جنوبی در شبانه روز گذشته و تشدید روند افزایش دما در سیستان و بلوچستان بیشینه دمای میرجاوه در جنوب شرق شهرستان زاهدان به۳۴.۲ درجه سلسیوس رسید و گرمترین شهر کشور شد.
وی افزود: پس از میرجاوه راسک و شهداد با دمای ۳۴، ایرانشهر ۳۳.۷، قصرقند ۳۳.۲ و زهک با دمای ۳۲.۱ گرمترین شهرهای کشور در شبانه روز گذشته بودند.
معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های عددی از امروز روند کاهش موقتی دما ابتدا در شمال استان و سپس در سایر نواحی مرکزی استان آغاز می‌شود.
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود دمای هوای سیستان و بلوچستان بین ۷ تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش یابد و مجدد از روز شنبه روند افزایش دما در استان حاکم شود.
دیانتی به وزش بادهای شدید جنوبی در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود امروز وزش بادهای جنوبی فعال در نواحی مرکزی استان فروکش کند.
وی خاطرنشان کرد: وزش بادهای شدید و سرد شمالی در شمال سیستان و بلوچستان نیز آغاز شده که سبب کاهش دید افقی در این نواحی شده است.