فرهنگ مفهوم جامعی است که در طول زمان ایجاد می‌شود
فرهنگ مفهوم جامعی است که در طول زمان ایجاد می‌شود

استاندار فارس در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اینکه فرهنگ یک مفهوم جامعی است که قطعاً در طول زمان به تدریج ایجاد می‌شود؛ کمبود ماسک و لوازم بهداشتی در استان به دلیل شیوع بیماری کرونا، را مطرح کرد و گفت: برای رفع این مشکل کارخانه‌ها تولیدات خود را افزایش دادند و بخشی از این محصولات نیز وارد گمرک شده‌ است و به زودی هم ماسک وارد استان خواهد شد.

عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا فضای جامعه را ملتهب کرده است، گفت: برای مقابله با این ویروس اقدامات خوبی در فارس انجام شده و تصمیماتی برای پیشگیری از آن انجام شده است.

وی، ضدعفونی کردن مداوم ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، مترو و اماکن عمومی را از جمله این اقدامات برشمرد و گفت: فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها نیز تحت کنترل هستند.

رحیمی به کمبود ماسک و لوازم بهداشتی اشاره کرد و گفت: برای رفع این مشکل کارخانه‌ها تولیدات خود را افزایش دادند و بخشی از این محصولات نیز وارد گمرک شده‌ است و به زودی هم ماسک وارد استان خواهد شد.

استاندار فارس از تجهیز دو بیمارستان در استان برای بیماری کرونا خبر داد و گفت: بیمارستان علی‌اصغر(ع) به‌عنوان بیمارستان سنترال برای این بیماری در نظر گرفته شده است ضمن اینکه سایر بیمارستان‌ها هم آمادگی لازم برای همکاری دارند.

وی با بیان اینکه کارگروه کرونا ویروس در استان تشکیل شده است که متأثر از کارگروه ملی بوده و متناظر آن نیز در شهرستان‌های استان تشکیل شده است، گفت: متأسفانه تاکنون ۳ مورد مثبت کرونا در استان فارس مشاهده شده است و مابقی موارد مشکل خاصی نداشتند و برخی‌ها نیز بعد از انجام آزمایش‌ها ترخیص شده‌اند.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به مفهوم فرهنگ اشاره کرد و گفت: فرهنگ یک مفهوم جامعی است که قطعاً در طول زمان به تدریج ایجاد می‌شود؛ مجموعه‌ای از آداب، رسوم، باورها و ارزش‌ها و اعتقادات مفهوم واژه فرهنگ را تشکیل می‌دهند که دارای هم جنبه‌های علمی و هم ذهنی است به عبارتی انتزاعی و عینی است و طبیعتاً برای اینکه آن فرهنگ مدنظر مبتنی بر ارزش‌ها ترویج کنیم سند مهندسی فرهنگی کشور سند مهم و خوبی است که امیدواریم بتوانیم در قالب برش استانی  و با جمع‌بندی نظریات فرهیختگان استان آن را عملایتی کنیم.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی کارهای بسیار خوبی در دستور کار دارد، گفت: توجه ویژه‌ای به ترویج فرهنگ قرآنی در استان داده شده است به عنوان مثال در سال جاری جشنواره‌های مختلف قرآنی دانشگاهی، قوه قضائیه و قوه مجریه و همچنین مجموعه‌های مردمی در سطح استان برگزار شده است و در خصوص فرهنگ عفاف و حجاب و امر به معروف نیز اقداماتی در دستگاه‌های اجرایی انجام شده است که نمی‌گوییم به مطلوب رسیده‌ایم اما گام‌هایی در این زمینه برداشته‌ایم.