افزون بر ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران صنایع دستی کرمان اعطا می‌شود
افزون بر ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران صنایع دستی کرمان اعطا می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اعطای ۲ میلیارد و ۸۴۸ میلیون تومان تسهیلات به صنعتگران و فعالان صنایع دستی این استان در سال ۱۳۹۸ خبر داد. فریدون فعالی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از تولید کنندگان و رونق تولید صنایع […]

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اعطای ۲ میلیارد و ۸۴۸ میلیون تومان تسهیلات به صنعتگران و فعالان صنایع دستی این استان در سال ۱۳۹۸ خبر داد.

فریدون فعالی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از تولید کنندگان و رونق تولید صنایع دستی به فعالان صنایع دستی پرداخت شده است.

وی اظهار داشت : صنعتگرانی که از تسهیلات ارائه شده بهره مند شده اند در رشته های گلیم بافی، پته دوزی، حصیربافی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و غیره فعالیت می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تصریح کرد: تسهیلات اعطایی به صنعتگران و فعالان صنایع دستی استان کرمان از محل منابع مرکز توسعه و کسب و کار، صندوق کار آفرینی امید، کمیته امداد و بهزیستی بوده است که امیدواریم در سال آینده شاهد همکاری بیشتری از سوی نهادهای مرتبط با حوزه صنایع دستی باشیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری تعداد بیشتری از صنعتگران صنایع‌دستی از حمایت های مالی بهره مند شده اند، افزود: رفع بخشی از مشکلات صنعتگران صنایع دستی استان کرمان با پرداخت تسهیلات امکان‌پذیر خواهد بود.

فعالی با اشاره به اینکه امیدواریم با رشد و توسعه صنایع دستی گام‌های موثری در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی برداشته شود، عنوان کرد: هنگامی که این صنعت رو به رشد جایگاه واقعی خود را در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیدا کند آنگاه می توان به عنوان محور توسعه استان از آن بهره کافی برد.