اخبار پلیس فارس – ۶ اسفندماه ۱۳۹۸
اخبار پلیس فارس – ۶ اسفندماه ۱۳۹۸

دستبند پلیس بر دستان سارق مسافر کش نما / انهدام ۱۰ باند سارقان حرفه ای در شیراز فرمانده انتظامی استان از دستگیری سارق به عنفی که تحت پوشش مسافرکش نما، اقدام به ۲۰ فقره سرقت از شهروندان کرده بود در شیراز ‌خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در جمع اصحاب رسانه، گفت: در پی شکایت تعدادی […]

دستبند پلیس بر دستان سارق مسافر کش نما / انهدام ۱۰ باند سارقان حرفه ای در شیراز

فرمانده انتظامی استان از دستگیری سارق به عنفی که تحت پوشش مسافرکش نما، اقدام به ۲۰ فقره سرقت از شهروندان کرده بود در شیراز ‌خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در جمع اصحاب رسانه، گفت: در پی شکایت تعدادی از خانم‌ها مبنی بر اینکه هنگامی که به عنوان مسافر سوار خودرو شدیم ناگهان سرنشین با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت طلاجات، موبایل، وجه نقد و … از ما می‌کرد که شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سردار “حبیبی” اظهار کرد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد سارقان با سواری پراید دارای آرم تاکسی با پلاک‌های جعلی تحت پوشش مسافر کش، افراد عبوری را سوار و در مکان‌های خلوت با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت اموال آنان شامل گوشی تلفن همراه، وجه نقد، ساعت، انگشتر، طلاجات و عابر بانک آنان می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان افزود: در این راستا کارآگاهان پلیس آگاهی پس از گشت‌زنی های محسوس و نامحسوس و اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند یک نفر سارق را در این خصوص شناسایی و دستگیر و وی را برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل کنند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متهم در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس به ۲۰ فقره سرقت به عنف اقرار کرد، بیان داشت: این سارق مسافرکش نما تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

انهدام ۱۰ باند سارقان حرفه ای در شیراز

در ادامه سردار “حبیبی” عنوان داشت: طی یک ماه گذشته کارآگاهان پلیس آگاهی استان موفق شدند ۱۰ باند سارقان حرفه‌ای منزل، احشام، خودرو و قطعات آن را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این خصوص ۵۵ نفر سارق دستگیر و تحویل مقام قضائی شدند، عنوان داشت: متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به ۱۹۱ فقره انواع سرقت منزل، خودرو و قطعات آن و به عنف اقرار کردند.

مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس آگاهی استان فارس

ظهر امروز با حضور فرمانده انتظامی استان، مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس آگاهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این مراسم سردار “رهام‌بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان از تلاش‌های سرهنگ “فرج شجاعی” به عنوان رئیس سابق پلیس آگاهی قدردانی کرد و سرهنگ “کاووس حبیبی” را به عنوان رئیس پلیس آگاهی استان معرفی کرد.

گفتنی است سرهنگ “فرج شجاعی” در حال حاضر در سمت فرمانده انتظامی شهرستان شیراز مشغول انجام وظیفه می باشد.

کشف ۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در دهنو

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در روستای “دهنو” این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی پاسگاه “پل فسا” این شهرستان با اقدامات تخصصی از دپو سوخت قاچاق در یک باغ ویلایی مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضائی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از یک دستگاه کامیون که در آن مکان پارک بود موفق شدند میزان ۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق را کشف کنند. 

سرهنگ “شجاعی” با بیان اینکه تلاش برای دستگیری مالک آن ادامه دارد، از شهروندان خواست: هرگونه موارد مشکوک در خصوص حمل و نقل و نگهداری فرآورده های سوختی را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف تریاک در منزل

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۱۶ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در روستای بیدزرد این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران یگان امداد این شهرستان با اقدامات فنی مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود در روستای بیدزرد دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، میزان ۱۶ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف و یک نفر قاچاقچی را نیز دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران نیروی انتظامی در راه مبارزه بی امان با قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر از جان مایه می گذارند، تصریح کرد: شهروندان می توانند در صورت اطلاع از فعالیت سودا گران مرگ، آن را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

غرور کاذب

پدر و مادرم ظاهرا زندگی خوبی داشتند، اما الان که زندگی مشترک خودم به بن بست خورده متوجه شدم اون آرامش ظاهری والدینم به خاطر مدارای زیاد پدرم بود.

اسمم سهیلا هست، ۲۳ سال سن دارم، تک دختر خانواده هستم با دو برادر کوچکتر. از وقتی یادم میاد حرف فقط حرف من بود یا مادرم. چون من هم از مادرم سلطه جویی رو یاد گرفته بودم.

وضعیت مالی خانواده ام خوب بود و من هم همیشه درس خون و نمره اول مدرسه بودم، این شد که خودم رو بالاتر از همسالان و هم کلاسی‌هایم میدونستم. حالا که از غرورم کاسته شده می فهمم چرا هیچ وقت حتی یک دوست صمیمی نداشتم.

دانشگاه رشته خوبی قبول شدم و بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی در یکی از ادارات مشغول به کار شدم. هنوز یک سال از شروع به کارم نگذشته بود که پسر یکی از همکارها به خواستگاری ام آمد. پویا استاد دانشگاه در رشته ریاضی، پسر خوب و آرومی بود. خیلی زود روند سنتی عقد پیش رفت و من و پویا افتادیم دنبال مقدمات ازدواج و زندگی مشترک زیر یک سقف.

غرورم روز به روز با موفقیت‌های زندگی ام بیشتر می شد و چون رفتار صحیح با همسر و خانواده همسر رو یاد نگرفته بودم پا جای پای مادرم گذاشتم. دلم می‌خواست همچنان حرف حرف خودم باشه. در مورد هر چیزی باید نظر من عملی می شد حتی وقتی می رفتم خونه پدر پویا، کمترین احترام برای نظر پدر و مادر همسرم قائل نبودم؛  یعنی معنای صحیح احترام رو نمیدونستم. فکر می کردم همین که مادر شوهرم رو مامان جون صدا کنم و موقع سلام و خداحافظی ببوسمش حرمت رو بطور کامل نگه داشتم.

روزهای اول بعد از عقد، پویا با صبوری و متانت حرفهایی در مورد احترام به نظرات دیگران خصوصا همسر به صورت غیر مستقیم بهم می گفت اما من که روی ابرها سیر می کردم، گوشم به حرفهایش بدهکار نبود.

کم کم رفتار پویا عوض شد. دیگه از صبر و آرامش در برخورد با من خبری نبود. یک بار مستقیم به من گفت: “بی احترامی به خودم رو قبول کنم ولی نمی تونم رفتار مغرورانه تو رو نسبت به خانواده ام تحمل کنم”. احساس کردم خیلی بهم توهین شده آخه تا الان هیچ کس اون جوری با من برخورد نکرده بود.

متاسفانه مادرم رفتار من رو تائید می کرد اما هر کدام از بستگان که به من می گفتند شاید مشکل از خودت باشه، زیر بار نمی رفتم و به جای اینکه رفتار خودم رو اصلاح کنم، شمشیرم از رو بستم و ارتباط تلفنی و حضوریم با پویا شده بود پرخاشگری و توهین. تا اینکه امروز با دیدن احضاریه دادگاه خانواده، فهمیدم قضیه خیلی جدی هست.

خیلی با خودم کلنجار رفتم و الان که زندگی مشترک خودم به بن بست خورده متوجه شدم آرامش ظاهری والدینم بخاطر مدارای زیاد پدرم بوده و هر مردی رفتار سلطه جویانه همسرش رو نمی پذیره.بالاخره با خودم کنار اومدم و یکی از همکارها پیشنهاد حضور در مرکز مشاوره کلانتری رو بهم داد. دوست دارم با کمک مشاور، گذشته رو جبران کنم. امیدوارم خیلی دیر نشده باشه و پویا، سهیلا متحول شده رو بپذیره …

نظر کارشناس: ازدواج پیوندی است که انتظار می‌رود روز به روز مستحکم‌تر شود و ناگسستی بماند. این در حالی است که پیوند برخی از زوج‌ها در اثر ناملایمات زندگی سست می‌شود و در موارد حاد به جدایی می انجامد.

یکی از عوامل موفقیت در زندگی زناشویی تعامل زوجین، مدارا کردن و درک یکدیگرست که در این صورت علیرغم اختلاف نظرها، روند طبیعی زندگی مشترک با رضایت خاطر طرفین ادامه می یابد.

سلطه جویی هر یک از طرفین یکی از آفت‌های زندگی مشترک محسوب می شود که با توجه به روحیات طبیعی جنس مذکر، مردها سریعا نسبت به سلطه جویی زن واکنش نشان می دهند، ضمن اینکه سلطه جویی و بی توجهی به نظرات طرف مقابل، آسیب های زیادی نیز به دنبال دارد.

ورود به زندگی مشترک نیز مانند هر امر مهم دیگری نیاز به آموزش و یادگیری مهارت دارد که نافرجامی اغلب زندگی های زناشویی به علت عدم تسلط طرفین بر مهارت ها است و از بی توجهی نسبت به پیش نیازهای مهارتی ازدواج موفق ناشی می شود.

تهیه و تنظیم: سرگرد سعیده جمالزاده- معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان فسا

کشف ۲۰ رأس احشام مسروقه  در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۲۰ رأس احشام مسروقه به ارزش ۵۵۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی از وقوع سرقت احشام در یکی از روستاهای این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با کنترل محورهای مواصلاتی این شهرستان، یک دستگاه کامیون حامل احشام مسروقه توقیف و راننده نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۲۰ رأس احشام مسروقه کشف و تحویل مالباخته شد، از دامداران خواست نسبت به ایمن سازی محل‌های نگهداری احشام و نصب دوربین مداربسته در اطراف آن اقدام کنند.

۸۸ کیلو تریاک در داراب به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۸۸ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک وانت پیکان در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علیرضا نوشاد” اظهار داشت: با دریافت اخباری مبنی بر تردد قاچاقچی از محور بندرعباس به سمت داراب، تیم های ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر برای بررسی موضوع اعزام شدند.

وی افزود: ماموران با تجزیه و تحلیل و اطلاعات حاصله و کنترل محورهای مواصلاتی، یک خودرو وانت پیکان را شناسایی و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف و به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر انتقال دادند.

سرهنگ “نوشاد” با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو میزان ۸۸ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف شد، خاطر نشان کرد: در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

برخورد ۲ موتورسیکلت با یک عابر پیاده حادثه آفرید

رئیس پلیس راهور استان گفت: برخورد ۲ دستگاه موتورسیکلت با یک عابر پیاده در شهر “خوزی”، یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ “مصطفی عباسی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این حادثه گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف فوتی در شهر “خوزی” شهرستان مهر، بلافاصله گشت تصادفات به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس پلیس راهور استان افزود: در این حادثه، یک موتورسیکلت به علت نداشتن توجه به جلو با یک دستگاه موتورسیکلت دیگر و یک نفر عابر پیاده به شدت برخورد کرده است.

وی گفت: در این حادثه متاسفانه راکب یکی از موتورسیکلت‌ها به علت شدت ضربه وارده در محل فوت و راکب موتورسیکلت دیگر و عابر پیاده مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند.

پلمپ ۱۸ واحد صنفی متخلف در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از اجرای طرح تشدید، کنترل و نظارت بر اصناف و پلمپ ۱۸ واحد صنفی متخلف خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان با هدف ارتقا امنیت در جامعه صنفی و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و همچنین ارزیابی میزان پایبندی اصناف به قوانین و مقررات، طرح تشدید، کنترل و نظارت را اجرا کردند.

سرهنگ “قسام” افزود: در این طرح مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی به صورت محسوس و نامحسوس ۳۲ واحد صنفی بازدید و ۱۸ واحد را به علت عدم رعایت قوانین و مقررات و نداشتن پروانه کسب پلمپ کردند.

تقدیر وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی از رئیس پلیس مرودشت

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با ارسال لوح تقدیر از فرمانده انتظامی مرودشت تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این متن دکتر “سعید نمکی” تلاش برای تحقق سلامتی آحاد جامعه و اعتلای رسالت خدمت رسانی به مردم را یکی از با ارزش ترین اعمال معنوی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نام برده و گفت: در این رهگذر افتخار خدمت گذاری همواره نصیب انسانهای مومن، متعهد و هدفدار می شود.

گفتنی است در متن لوح تقدیر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از فرمانده انتظامی مرودشت در راستای تحقق بخشیدن به اهداف حوزه سلامت تجلیل شده است.

شناسایی و دستگیری عامل انتشار شایعه ویروس کرونا در شیراز

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی عامل انتشار دهنده شایعات در خصوص ویروس کرونا در شیراز خبر داد.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: طی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، فردی که در شبکه های اجتماعی اقدام به ترویح شایعه و مطالب گسترده ای مبنی بر ورود ویروس کرونا به شیراز و همچنین بستری شدن چند بیمار مبتلا به این ویروس در معروف‌ترین بیمارستان منتشر کرده بود شناسایی شد.

وی با اشاره به اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر خلاف واقع و کذب بودن این مطالب و ایجاد نگرانی برای شهروندان، عنوان داشت: اقدام این فرد از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی بوده است که در همین راستا هویت متهم توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی نسبت به شناسایی و معرفی وی به مقام قضائی اقدام شد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی برابر قانون، جرم و مرتکبین قابل مجازات هستند.

وی افزود: از همه شهروندان عزیز انتظار می‌رود برای اطلاع از صحت و سقم اخبار، به خبرگزاری های معتبر و روابط عمومی یا واحد رسمی پاسخگوی سازمان های مرتبط با این موضوع مراجعه کنند و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکرده و از بازنشر آنها خودداری کنند.

سرهنگ “سلیمانی” خاطر نشان کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ یا از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) اعلام کنند.

قاتل خاموش جان زوج سالمند را در مرودشت گرفت

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: به علت گاز گرفتگی ناشی از استنشاق منوکسید کربن، زوج ۷۹ و ۸۲ ساله مرودشتی جان خود را از دست دادند.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش یک مورد مرگ مشکوک در شهر “خانیمن” بخش کامفیروز شمالیشهرستان مرودشت را اعلام، که بلافاصله مأموران انتظامی پاسگاه حوزه استحفاظی به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در محل و بررسی های صورت گرفته توسط عوامل انتظامی و اورژانس مشخص شد، متوفیان مرد ۸۲ ساله و زن ۷۹ ساله بوده‌اند، که به علّت استنشاق گاز منوکسید کربن ناشی از روشن بودن بخاری نفتی در اتاق خواب دچار گازگرفتگی شده و جان خود را از دست داده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضایی اجساد متوفیان برای سیر مراحل قانونی به پزشکی قانونی انتقال داده شدند.