۲۵۰ روستای مرزی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
۲۵۰ روستای مرزی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: ۲۵۰ روستای مرزی در مناطق مختلف این استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده و به شبکه گاز سراسری پیوستند و گازرسانی به ۷۰ روستای دیگر نیز در دست اجرا است. احمد فعله‌گری اظهار داشت: هزینه گازرسانی برای هر خانوار مرزنشین از ۱۲۰ میلیون ریال به ۲۰۰ میلیون رسیده است ولی […]

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: ۲۵۰ روستای مرزی در مناطق مختلف این استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده و به شبکه گاز سراسری پیوستند و گازرسانی به ۷۰ روستای دیگر نیز در دست اجرا است.

احمد فعله‌گری اظهار داشت: هزینه گازرسانی برای هر خانوار مرزنشین از ۱۲۰ میلیون ریال به ۲۰۰ میلیون رسیده است ولی در این شرایط گازرسانی به روستاهای سخت گذر از سوی این شرکت در دستور کار است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۲۳۰ روستا در استان به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند، افزود: قرار است تا پایان امسال این تعداد به یک هزار و ۳۰۰ روستا برسد که با این حساب، ضریب پوشش گاز طبیعی در روستاها از ۹۰ درصد فعلی به ۹۵ درصد ارتقا می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه کار گازرسانی به روستاهای سخت‌گذر دشوار و هزینه‌بردار است، یادآور شد: بستر مناسبی برای تامین سوخت دائمی این روستاها از طریق اتصال به شبکه گاز ایجاد شده است.

فعله‌گری از شناسایی ۲۷۰ واحد صنعتی فاقد گاز در کردستان نیز خبر داد و اضافه کرد: در استان ۱۲ شهرک صنعتی و ۲ هزار و ۳۴ واحد صنعتی خرد و کلان از نعمت گاز بهره‌مند هستند که ۶۰۰ واحد آن را مرغداری‌ها تشکیل می‌دهند.

وی گفت: شرکت گاز کردستان در تحقق سیاست‌های اصل ۴۴ هم حرکت‌های خوبی داشته و ۸۰ درصد فعالیت‌های اجرایی و خدماتی آن در زمینه توسعه شبکه‌های گازرسانی و خدمات پس از فروش به بخش خصوصی واگذار کرده است.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان تاکید کرد: با برون سپاری این فعالیت‌ها به بخش خصوصی، برای یک هزار و ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده و برای اجرای طرح‌های گازرسانی هم از پیمانکاران بومی بهره گرفته شده که آن‌ها هم برای هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

۵۳۱ هزار و ۴۰۳ مشترک از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند که ۳۹۴ هزار و ۹۳۴ مشترک در شهرها و ۱۳۶ هزار و ۴۶۹ مورد در روستاها قرار دارند.

 ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند.