هوای شهرستان‌های غربی کرمانشاه در وضعیت بحرانی قرار گرفت
هوای شهرستان‌های غربی کرمانشاه در وضعیت بحرانی قرار گرفت

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه اعلام کرد که هوای شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب از بامداد امروز (چهارشنبه) در وضعیت بحرانی قرار گرفته است. «آذر ولی‌زاده» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از بامداد امروز به دلیل ورود توده های گرد و غبار به آسمان سه شهرستان غربی، […]

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه اعلام کرد که هوای شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب از بامداد امروز (چهارشنبه) در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

«آذر ولی‌زاده» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از بامداد امروز به دلیل ورود توده های گرد و غبار به آسمان سه شهرستان غربی، وضعیت آلودگی هوای این شهرستان ها به حالت بحرانی درآمده است.

وی با بیان اینکه آلودگی در مناطق غربی استان رو به کاهش است، گفت: بیشترین غلظت لحظه‌ای ثبت شده در شهرستان قصرشیرین بیش از هزار و ۲۰۰ میکروگرم بر مترمکعب هوا ثبت شده بود که اگنون این میزان به کمتر از ۸۰۰ کاهش یافته است.

او میانگین آلودگی در این سه شهرستان را ۵۹۰ میکروگرم بر مترمکعب ذکر کرد و گفت: اکنون تا نزدیکی شهرستان کرندغرب آلودگی هوا داریم.

وی اضافه کرد که بحرانی بودن وضعیت این شهرستان ها به ستاد مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گزارش شده است.

وی همچنین در مورد وضعیت هوای کرمانشاه نیز گفت: هرچه ریزگردها از طرف مناطق مرزی به طرف کرمانشاه بیایید از غلظت آن کم می شود و اکنون نشانه های از وجود ریزگردها در آسمان این شهر وجود دارد.

ولی زاده اظهار داشت که اکنون وضعیت هوای شهر کرمانشاه خوب است و به مرحله بحرانی نرسیده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه میزان غلظت گرد و غبار تا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا طبیعی و استاندارد است، گفت: از این مقدار تا ۳۹۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا باعث قرار گرفتن در وضعیت هشدار می شود.

ولی زاده همچنین با اعلام اینکه اگر غلظت گرد و غبار بین ۳۹۰ تا ۴۶۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا باشد، وضعیت اضطرار ایجاد می شود، یادآور شد: در صورتی هم که میزان غلظت گرد و غبار از ۴۶۰ میکروگرم بر متر مکعب هوا بیشتر شود، وضعیت آلودگی به حد بحران می رسد.