ابقای داور ارومیه‌ای در عضویت شورای داوران کاراته آسیا
ابقای داور ارومیه‌ای در عضویت شورای داوران کاراته آسیا

مدیر روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: «جواد سلیمی» داور ارومیه‌ای کاراته که پیش از این برای نخستین بار در تاریخ ۴۷ ساله فدراسیون بین‌المللی این رشته، کرسی شورای داوری فدراسیون جهانی را نیز کسب کرده، برای دومین سال متوالی در عضویت شورای داوران قاره آسیا ابقا شد. سجاد خوبدل روز چهارشنبه در […]

مدیر روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: «جواد سلیمی» داور ارومیه‌ای کاراته که پیش از این برای نخستین بار در تاریخ ۴۷ ساله فدراسیون بین‌المللی این رشته، کرسی شورای داوری فدراسیون جهانی را نیز کسب کرده، برای دومین سال متوالی در عضویت شورای داوران قاره آسیا ابقا شد.

سجاد خوبدل روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:  این داور ارومیه‌ای، ریاست هیات کاراته آذربایجان‌غربی و ریاست کمیته داوران جمهوری اسلامی ایران را نیز بر عهده داشته و یکی از داوران جهانی این رشته به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: «سلیمی» به عنوان یکی از هفت عضو شورای داوران قاره آسیا به مدت چهار سال دیگر (تا سال ۲۰۲۴) در این سمت حضور خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، پیش از این، جواد سلیمی توانسته بود برای اولین بار در تاریخ ایران کرسی داوری جهانی کاراته را کسب کند.

همچنین «المیرا گوزل‌زاده» از ارومیه نخستین بانو از کشورمان است که درجه A داوری جهانی کاراته را کسب کرد.

جواد سلیمی به عنوان تنها داور ایرانی اهل شهرستان ارومیه با انتخاب فدراسیون جهانی برای قضاوت در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن حاضر می‌شود.

این داور ارومیه‌ای پیشتر قضاوت در المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین و المپیک ساحلی ۲۰۱۹ آمریکا را در کارنامه دارد و این بار نیز به همراه ۱۳ داور از سراسر جهان حضور در نخستین دوره مسابقات کاراته در المپیک را تجربه می‌کند.

شهریور سال گذشته «سلیمی» به همراه همسرش «المیرا گوزل‌زاده» به عنوان ۲ داور بین‌المللی در بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور داشتند.

هیات کاراته آذربایجان‌غربی در ارزیابی فدراسیون کشور، رتبه برتر کشور در سال ۱۳۹۶ را به خود اختصاص داد.