تردد کشنده‌ها در محور بجنورد- آشخانه ممنوع شد
تردد کشنده‌ها در محور بجنورد- آشخانه ممنوع شد

 رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از ممنوعیت تردد انواع کامیون و کشنده‌ها در محور بجنورد – آشخانه به دلیل بارش برف از نخستین ساعات بامداد امروز (چهارشنبه) خبر داد. سرهنگ علیرضا حسین زاده در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بارش باران و برف موجب لغزندگی تمامی محورهای استان شده است. وی […]

 رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از ممنوعیت تردد انواع کامیون و کشنده‌ها در محور بجنورد – آشخانه به دلیل بارش برف از نخستین ساعات بامداد امروز (چهارشنبه) خبر داد.

سرهنگ علیرضا حسین زاده در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بارش باران و برف موجب لغزندگی تمامی محورهای استان شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در محور بجنورد – آشخانه شاهد بارش برف هستیم،  افزود: در گردنه امین الله نیز مه گرفتگی وجود دارد که رانندگان باید با سرعت مطمئن حرکت کنند.

وی با بیان اینکه در دیگر محورهای استان نیز مه گرفتگی با غلظت کمتر و بارش باران گزارش شده،  گفت: رانندگان باید با روشن نگه داشتن چراغ های مه شکن از توقف‌های غیرضروری در حاشیه راه ها پرهیز کنند.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی اعلام کرده است: سامانه بارشی فعال برف و باران که از سه شنبه شب وارد استان شده تا صبح پنجشنبه فعال است.

 بر این اساس پیش بینی می شود دمای هوای استان نیز تا فردا  ۱۵ درجه سانتی گراد کاهش یابد.

استان خراسان شمالی با پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در شمال شرق کشور و در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس قرار دارد.

استان خراسان شمالی، بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر راه دارد که ۱,۵۴ درصد از راه های کشور را شامل می شود.  

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.  

طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳,۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در جایگاه ۱۳ استان های کشور قرار گرفته است.