برگزاری جشنواره بین‌المللی اختراع و نوآوری خیام به سال آینده موکول شد
برگزاری جشنواره بین‌المللی اختراع و نوآوری خیام به سال آینده موکول شد

مسوول برگزاری جشنواره بین المللی اختراع و نوآوری خیام از برگزاری این رویداد در تاریخی دیگر در سال آینده به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد. مهرداد سلیمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مقرر بود جشنواره بین‌المللی اختراع و نوآوری خیام شانزدهم تا هجدهم اسفند امسال در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار ‎شود اما […]

مسوول برگزاری جشنواره بین المللی اختراع و نوآوری خیام از برگزاری این رویداد در تاریخی دیگر در سال آینده به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

مهرداد سلیمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مقرر بود جشنواره بین‌المللی اختراع و نوآوری خیام شانزدهم تا هجدهم اسفند امسال در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار ‎شود اما زمان آن به آینده موکول شد.

وی توضیح داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و درخواست بیش از ۱۰ سازمان داخلی و خارجی به دبیرخانه جشنواره و دستور رییس دانشگاه صنعتی اصفهان، جشنواره بین‌المللی اختراع و نوآوری خیام در تاریخ مقرر برگزار نخواهد شد.

سلیمانی اضافه کرد: تاریخ جدید برگزاری باید با هماهنگی چهار وزارتخانه و سازمان مالکیت‌های معنوی اختراعات جهان تعیین شود اما جشنواره در سال آینده در نخستین فرصت با عادی شدن شرایط برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد علمی در بخش‌های ایده، اختراع و نوآوری در سه رده دانشجویی، دانش‌آموزی و آزاد در ۲ قسمت داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

پیش از این اعلام شده بود که ۳۱ کشور از جمله اتریش، آلمان، سوئیس، ژاپن، کرواسی، کانادا، رومانی، سریلانکا، ویتنام، ترکیه و چند کشور دیگر برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی شرکت کردند.

اهداف این جشنواره جریان سازی فرهنگی و اقتصاد دانش بنیان برای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی، فرهنگ‌سازی و حمایت از ایده‌ها برای تولید فناوری و اشتغال‌زایی برای سرمایه های انسانی کشور، شناسایی ایده‌ها جهت هدایت وحمایت مادی و معنوی برای تجاری سازی وتولید، معرفی مخترعان, نوآوران, فن‌آفرینان, محصولات دانش‌بنیان و صاحبان صنایع  جهت سرمایه‌گذاران داخلی، مشاوره و ارزیابی فنی، مالی و اقتصادی طرح ها و ارائه فضایی مناسب برای معرفی طرح‌های قابل تجاری‌سازی در کنار شرکت‌های صنعتی و دانش بنیان به منظور تعامل و ارتباط است.