خراسانیها بدون نگرانی از کرونا به اقدامات پیشگیرانه بپردازند
خراسانیها بدون نگرانی از کرونا به اقدامات پیشگیرانه بپردازند

ییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی مشهد گفت: شهروندان در خراسان رضوی بدون نگرانی از ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند. محمد حسین بحرینی روز یکشنبه در جلسه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در مشهد افزود: از لحظه‌ای که وجود نمونه‌های مثبتی از ابتلا به کرونا در قم گزارش شده، استاندار […]

ییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی مشهد گفت: شهروندان در خراسان رضوی بدون نگرانی از ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

محمد حسین بحرینی روز یکشنبه در جلسه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در مشهد افزود: از لحظه‌ای که وجود نمونه‌های مثبتی از ابتلا به کرونا در قم گزارش شده، استاندار خراسان رضوی حتی لحظه‌ای از پیگیری این موضوع در این استان غافل نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه بیشتر انرژی و وقت حوزه درمان در خراسان رضوی صرف مقابله با شایعات می‌شود که از مردم می خواهیم به آنها هیچ توجهی نکنند.
 رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی مشهد گفت: تا صبح امروز حتی یک مورد مبتلا به ویروس کرونا در کلانشهر مشهد گزارش نشده است.
 با اقدامات پیشگیرانه و تهیه تجهیزات پزشکی بیماری کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی تحت کنترل است.

هم اینک بیمارستان‌های امام رضا (ع)، قائم (عج) و همچنین بیمارستان‌های کودکان “اکبر” و “شیخ” در مشهد برای درمان بیماران احتمالی مبتلا به کرونا به طور اختصاصی در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و مابقی این جمعیت در دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، گناباد و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

طبق آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون پنج نفر بر اثر بیماری کرونا در کشور جان خود را از دست داده‌اند.