مردم به ارزانی خدمات خشکشویی‌ها در ایام پایانی سال اعتماد نکنند
مردم به ارزانی خدمات خشکشویی‌ها در ایام پایانی سال اعتماد نکنند

رییس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی مشهد گفت: ارایه خدمات ارزان در صنوف مرتبط با خشکشویی‌ها و لباسشویی‌ها با مشکلات بهداشتی همراه است و مردم به آن اعتماد نکنند. علی کاشفی افزود: برخی واحدهای غیرمجاز و واحدهای دارای پروانه کسب در ایام پایانی سال که مردم بیشتر نیاز به دریافت خدمات خشکشویی و لباسشویی دارند اقدام […]

رییس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی مشهد گفت: ارایه خدمات ارزان در صنوف مرتبط با خشکشویی‌ها و لباسشویی‌ها با مشکلات بهداشتی همراه است و مردم به آن اعتماد نکنند.

علی کاشفی افزود: برخی واحدهای غیرمجاز و واحدهای دارای پروانه کسب در ایام پایانی سال که مردم بیشتر نیاز به دریافت خدمات خشکشویی و لباسشویی دارند اقدام به ارایه خدمات کمتر از نرخ‌نامه مصوب اتحادیه می‌کنند.

وی اضافه کرد: قیمت تمام شده کار شست و شو و خشکشویی با در نظر گرفتن نرخ همه مواد ضدعفونی کننده مشخص است و عرضه خدمات در این بخش کمتر از نرخ مصوب نشان می‌دهد که واحد صنفی مورد نظر استانداردها در شست و شو و موارد بهداشتی را رعایت نکرده و از مواد شوینده مناسبی بهره نمی‌برد.

رییس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی مشهد گفت: به طور قطع خدمات شست و شو و خشکشویی که با قیمت کمتر از نرخ بازار به مشتری ارایه می‌شود مشکل بهداشتی دارد و مردم باید در این زمینه هشدارها را جدی بگیرند.

کاشفی افزود: واحدهای ارزان فروش در این رسته خدماتی یا پروانه کسب دارند و اقدام به تخلف می‌کنند یا پروانه کسب ندارند و در ایامی که بازار این نوع خدمات داغ است با راه‌اندازی یک واحد غیرمجاز، درآمدی برای خود به دست می‌آورند.

وی اضافه کرد: بازرسان این اتحادیه بلافاصله موارد تخلف و واحدهایی که پروانه کسب ندارند را شناسایی می‌کنند اما پروسه شناسایی واحد تا دادن اخطار و مهر و موم کردن آن زمان‌بر بوده و ۱۵ روز به طول می‌انجامد که در این مدت فرد متخلف سود خود را کرده و قبل از انجام مراحل قانونی، بساط کارش را جمع می‌کند.

رییس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی مشهد گفت: نرخهای امسال این اتحادیه برای انواع شست و شو و خشکشویی نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و واحدهای صنفی موظف هستند طبق نرخ‌نامه مصوب سال ۱۳۹۷ خدمات خود را ارایه دهند.

۶۰۰ واحد خشکشویی و لباسشویی دارای جواز کسب در مشهد فعالیت دارند.