اخبار پلیس فارس – ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۸
اخبار پلیس فارس – ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۸

دستگیری باند سارقان با ۱۰۱ فقره سرقت در شیراز فرمانده انتظامی شیراز از شناسایی و دستگیری باند ۵ نفره سارقان و کشف ۱۰۱ فقره انواع سرقت در روز گذشته در این شهرستان خبر داد. سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته طرح‌های مختلف […]

دستگیری باند سارقان با ۱۰۱ فقره سرقت در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از شناسایی و دستگیری باند ۵ نفره سارقان و کشف ۱۰۱ فقره انواع سرقت در روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته طرح‌های مختلف ارتقا امنیت اجتماعی با هدف برخورد قاطع با سارقان و هنجار شکنان در نقاط آلوده و جرم خیز شهرستان شیراز با اقتدار کامل اجرا شد.

وی افزود: ماموران انتظامی این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی، در یک اقدام ضربتی موفق شدند باند ۵ نفره سارقان را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

رئیس پلیس شهرستان شیراز با بیان اینکه سارقان در بازجویی فنی و تخصصی به ۱۰۱ فقره انواع سرقت خودرو و قطعات آن، منزل، اماکن خصوصی و … افرار کردند، عنوان داشت: در این عملیات ضربتی ۲۱ دستگاه خودرو مسروقه از متهمان کشف شد.

سرهنگ “شجاعی” تصریح کرد: خط قرمز پلیس شیراز امنیت مردم است و هرگز در برابر هنجارشکنان کوتاه نخواهد آمد و طرح‌های مبارزه با سارقان همچنان ادامه خواهد داشت.

کامیون حامل پارچه قاچاق میلیاردی در کازرون توقیف شد

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک کامیون حامل ۳۵۷ طاقه پارچه قاچاق به ارزش ۳۴ میلیارد ریال در شهرستان کازرون خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی کازرون به همراه کارکنان سپاه پاسدران این شهرستان، در حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار میوه مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو  تعداد ۳۵۷ طاقه پارچه خارجی که به طرز ماهرانه‌ای در زیر بار میوه جاسازی شده بود کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳۴ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار “حبیبی” با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، عنوان داشت: مبارزه با قاچاقچیان کالا در دستور کار ماموران انتظامی استان است و با عوامل قاچاق به شدت و برابر قانون برخورد خواهد شد.

برخورد کامیون با موتورسیکلت حادثه آفرید

رئیس پلیس راه شمال استان گفت: بر اثر برخورد کامیون با یک دستگاه موتورسیکلت در محور روستایی “مشهد بیلو” شهرستان مرودشت، ۲ نفر کشته و مجروح شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مأموران از وقوع یک فقره تصادف رانندگی در محور روستایی “مشهد بیلو” شهرستان مرودشت مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: مأموران مشاهده کردند یک کامیون با یک دستگاه موتورسیکلت با ۲ سرنشین برخورد که منجر به فوت راکب و مجروحیت ترک نشین شده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان خاطر نشان کرد: کارشناسان علت وقوع این سانحه رانندگی را سبقت غیر مجاز راکب موتورسیکلت اعلام کردند.

امنیت امروز کشور مرهون خون شهداست

فرمانده انتظامی ارسنجان در دیدار با خانواده شهید “احمد نعمت الهی” گفت: امنیت امروز کشور و ملت مرهون خون جوانان ایثارگر و شهدای عزیز انقلاب می‌باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به منظور تجدید میثاق با آرمانهای انقلاب، شهداء و امام شهداء، سرهنگ “محمد علی فرهادی” با خانواده شهید والامقام “احمد نعمت الهی” در این شهرستان دیدار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان این دیدار را توفیقی الهی برشمرد و اظهار داشت: دیدار با خانواده‌ معظم شهدا، باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می شود.

سرهنگ “فرهادی” خاطر نشان کرد: شهداء از جایگاه و منزلت بالایی در نزد ملت ایران برخودار هستند و نیروی انتظامی پاسدار خون شهداء است و تلاش می کند با خدمت صادقانه خود در راه ایجاد امنیت، بتواند گوشه‌ای از جانفشانی فرزندان این آب و خاک را پاسخگو باشد.

گفتنی است شهید “احمد نعمت الهی” در عملیات کربلای ۴ در سن ۲۱ سالگی به شهادت رسیده است.

پلمپ ۱۸ واحد صنفی متخلف درآباده

فرمانده انتظامی آباده از پلمپ ۱۸ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “خسرو رزمجویی” در تشریح این خبر گفت: به منظور ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب و برخورد با تخلفات صنوف، طی دو روز گذشته ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس از تعداد ۱۳۸ واحد صنفی در نقاط مختلف این شهرستان بازدید کردند.

وی اظهار داشت: در جریان این طرح، ۱۸ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمب و برای ۲۶ واحد صنفی دیگر اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اعلام تداوم و تشدید اینگونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به این پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

فرار از منزل

بالاخره احمقانه ترین تصمیم زندگی یعنی فرار از خانه را گرفتم تا آنها مجبور شوند به خواسته من تن دهند و مرا به دانشگاه بفرستند.

یک ساله بودم که پدر و مادرم فوت کردند. دارای دو خواهر و دو برادر هستم که از اوایل کودکی در آغوش آنها بزرگ شدم و هیچ وقت محبت واقعی را حس نکرده و همیشه بین ما مشاجراتی بوده و هزینه های زندگی همه ما را برادر بزرگم با کارگری تامین کرده است.

مدتی برادر بزرگم به خاطر یک دعوا به زندان رفت و در مدت زمانی که در زندان بود برادر کوچکترم مخارج زندگی ما را تامین می کرد و بالاخره ما با شرایط سخت بزرگ شدیم و دو خواهر و یک برادرم ازدواج کردند و احساس تنهایی من روز به روز بیشتر می شد.

سعی می کردم  با درس خواندن تنهایی خود را پر کنم، زیاد با برادرم رابطه خوبی نداشتم و تصمیم گرفتم برای فرار از این وضعیت درس بخوانم و دانشگاه راه دور انتخاب کنم و برای همیشه از این وضعیت رهایی یابم .

بالاخره زمان کنکور فرارسید و من بعد آزمون و انتخاب رشته در یکی از دانشگاههای بزرگ کشور و بسیار دور از محل از زندگی ام قبول شدم و بسیار خوشحال بودم که به آرزویم رسیده ام اما این خوشحالی طولی نکشید و با مخالفت شدید برادرم برای رفتن به دانشگاه مواجه شدم.

دیگر برایم دنیا به آخر رسیده بود و زندگی برایم بسیار سخت شده بود. همه زندگی ام دعوا و جر و بحث با برادران و خواهرانم شده بود.  می خواستم هرطور شده تا شروع کلاسها آنها را راضی کنم.

بالاخره مهم ترین و احمقانه ترین تصمیم زندگی را گرفتم. تصمیم گرفتم چند روزی را از خانه فرار کنم تا آنها مجبور شوند به خواسته من تن دهند و مرا به دانشگاه بفرستند.

اما تازه ماجرا از اینجا شروع شد که دوستم پریسا مصرف کننده مواد بود و من که به او پناه برده بودم، کل ماجرای زندگی ام را برای او گفتم . او به من پیشنهاد داد که برای رهایی از این همه مشکل و غم و اندوه مواد مصرف کنم تا مشکلاتم را فراموش کنم . اول به شدت مقاومت کردم اما پس از یک روز آنقدر غم و اندوه از دوران کودکی بر سرم آوار بود که توان مقابله با آنها را نداشتم و تصمیم گرفتم مواد را تجربه کنم تا ببینم واقعا به من آرامش می دهد یا نه.

با هرویین شروع کردم و از همان روز اول به آن وابستگی خاص پیدا کردم و همه مشکلاتم را با آن فراموش می کردم و احساس سر خوشی داشتم. بعد از چند روز دوستم مرا از خانه اش بیرون کرد من دوباره به خانه خودمان رفتم و دیگر هیچ بحثی با آنها نمی کردم و دور از چشم آنها مواد مصرف می کردم تا اینکه بعد از حدود یک سال آنها کم کم متوجه شدند و مرا به کمپ بردند و من ترک کردم.

پس از ترک به خانه خواهرم رفتم و در آنجا هم مدام با خواهرم بحث می کردم تا اینکه بعد از دو سال که هر روز خانه یکی از اعضای خانواده بودم، تصمیم گرفتم برای همیشه خانواده را ترک کنم و به خانواده همسایه دوران کودکی ام پناه بردم. با مرد خانواده که اعتیاد داشت دوباره شروع به مصرف مواد کردم و بعد از آن هرچه طلا و وسایل فروختنی داشتم، فروختم و یک آپارتمان رهن کردم. ولی طولی نکشید که خواهرم آدرسم را پیدا کرد و دوباره به آن غمکده برگشتم. دیگر خسته شده ام و قصد ترک اعتیاد دارم و دوست دارم مثل خیلی از افراد زندگی خوب و رضایت بخشی داشته باشم.

 نظر مشاور

هرگاه رشد روانی فرد به موازات رشد جسمی او انجام نگیرد و شخصیت فرد تکامل نیابد فرد در معرض و هجوم بیماریها و اختلالات روانی قرار می گیرد و به فردی بی اراده و تلقین پذیر و بی عاطفه تبدیل می شود. در این هنگام در معرض خطر کجروی و انحراف واقع می شود که اعتیاد به مواد مخدر یکی از این انحرافات می باشد.

این گونه افراد به دلیل عدم تکوین شخصیت نمی توانند خود را با محیط سازش دهند. علاوه بر آن دچار مشکلات احساسی و عاطفی می گردند و قدرت مقابله با مشکلات و ناکامی ها را ندارند و اعتیاد را راه نجات خود می دانند و برای رهایی از ناراحتی ها و فشارهای روانی در جستجوی پناهگاه امن می گردند که به مواد مخدر روی می آورند.

بین شخصیت و اعتیاد رابطه متقابل وجود دارد به طوری که فرد به علت وضع خاص شخصیتی و نیازها و شکست ها و ناتوانی در برخورد با مسایل و ناکامی ها در زندگی و عدم ثبات عاطفی، به اعتیاد روی می آورند. لذا این فرد نیز بدلیل اینکه دوران کودکی خوبی نداشته و لذت هایی را که باید در مرحله ای از رشد تامین می شده، تامین نشده است، باعث گردیده به مواد مخدر روی آورد. از طرفی نداشتن منبع حمایتی، احساس خلا در زندگی، عدم وجود محبت از طرف والدین ، ضعف اراده ، محدود شدن از طرف خانواده و در نهایت انتخاب دوست ناباب، وی را به سمت و سوی مصرف مواد سوق داده است.

کمبود محبت در خانواده، تبعیض بین فرزندان، محدود شدن توسط خانواده، بی سوادی یا کم سوادی والدین و فقر فرهنگی از مهمترین عوامل خانودگی موثر در اعتیاد است. این فرد نیز در زندگی به دلیل عدم وجود پدر و مادر و کمبود محبت از طرف اعضای خانواده دچار ضعف عاطفی شده و بهترین راه را برای حل مشکلات، مصرف مواد مخدر انتخاب نموده است. لذا داشتن مهارت حل مسئله در هنگام وقوع اختلافات خانوادگی به بهبود روابط درون خانواده به خصوص روابط بین فردی اعضای خانواده منتهی می شود. داشتن مهارت های دوست یابی و آگاه بودن از چگونگی برقراری ارتباطات اجتماعی، آگاه بودن از خطرات و آسیب اجتماعی در جامعه نیز می تواند فرد را از ناهنجاری ها دور کند.

در پایان خانواده ها نیز می بایست در جهت رفع مشکلات فرزندانشان همواره تلاش کنند، به نظرات فرزندان خود احترام بگذارند، به خواسته های آنان توجه جدی نمایند و در صورت لزوم از وجود مشاوران متخصص و آگاه کمک بگیرند.

نویسنده : “زهرا پورجمشید” – مشاور پلیس شهرستان فسا – استان فارس

کشف ۳ دستگاه خودرو سرقتی درآباده

فرمانده انتظامی آباده از کشف ۳ دستگاه خودرو سرقتی و دستگیری ۴ نفر سارق در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “خسرو رزمجویی” در تشریح این خبر گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کنترل محورهای مواصلاتی، روز گذشته ماموران انتظامی این شهرستان در حین گشت زنی در محور شیراز به اصفهان، با اقدامات فنی  و تخصصی به ۳ دستگاه خودرو مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران در ادامه با استعلام از مرکز دریافتند خودرو وانت مزدا، پراید و بی‌ام‌و دارای سابقه سرقت از شهرستان “شیراز و آباده” بوده و رانندگان سارق آن می‌باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه در این خصوص ۴ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، افزود: متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست تا خودرو و وسایل نقلیه خود را به تجهیزات حفاظتی و بازدارنده از جمله قفل پدال، قفل فرمان، سویچ مخفی، ردیاب و دزدگیر مجهز کرده و از پارک آنها در محل های کم تردد و رها کردن آن به صورت روشن در کنار معابر خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

کشف ۸۴ راس گوسفند قاچاق در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف ۸۴ راس احشام قاچاق به ارزش  یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، مأموران انتظامی این شهرستان حین کنترل محورهای مواصلاتی، در یک عملیات ضربتی به ۳ دستگاه وانت حامل احشام مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ها، ۸۴ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز قانونی کشف شد.

سرهنگ “صالحی فرد” با بیان اینکه ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظریه کارشناسان،  یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، عنوان کرد: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص قاچاق احشام و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

برگزاری جلسه تعاملی با نیروی مقاومت بسیج قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از برگزاری جلسه تعاملی این فرماندهی با نیروی مقاومت بسیج سپاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ۲ “حمیدرضا صالحی فرد” در نشست با فرمانده سپاه قیروکارزین، گفت: همراهی بسیج و سپاه در تامین نظم و امنیت این شهرستان از سهم به سزایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی و سپاه ، دو نهاد خدمتگذار مردم و مکمل یکدیگر هستند که این امر می تواند مایه برکت و موجب اطمینان در جهت تامین آسایش و آرامش خاطر مردم باشد.

وی در ادامه بر لزوم تامین برقراری نظم و امنیت و پوشش صندوق‌های اخذ رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و کنترل فضای مجازی  تاکید کرد.

در ادامه این نشست سرهنگ۲ “تقیان” فرمانده سپاه شهرستان قیروکارزین نیز ضمن قدردانی از زحمات ماموران انتظامی در راستای تامین، گسترش و حفظ امنیت، از آمادگی کامل و پشتیبانی و حمایت همه جانبه سپاه بر برنامه ها و فعالیت های پلیس خبر داد.

کلاهبرداری در قالب فروش خودروهای لوکس زیر قیمت/دستگیری کلاهبردار ۸۰۰ میلیونی در شیراز

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی خبر داد که با شگرد فروش خودروهای لوکس در سایت‌های اینترنتی، مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی ارجاع چند فقره پرونده با مضمون اینکه فردی کلاهبردار با سوء ‌استفاده از اعتماد کاربران، اقدام به کلاهبرداری ۸۰۰ میلیون ریالی از شاکیان کرده و توانسته این مبلغ را با عنوان بیعانه از آنان بابت خرید خودروهای لوکس زیر قیمت بازار اخذ کند.

وی گفت: شهروندان پس از انتخاب کالا یا خدمات در سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی و قبل از هرگونه واریز وجهی، از کم ‌و‌کیف خدمات یا کالا و نیز هویت فروشنده مطلع گشته و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.

سرهنگ “سلیمانی” خاطر نشان کرد: کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی مطلع شدند که فرد کلاهبردار با مطرح کردن قیمت اغوا‌کننده خودروهای زیر قیمت بازار به دلیل موعد سر رسید چک بانکی،  توانسته مبلغ مورد نظر را از قربانی‌های خود اخذ کند.

این مقام انتظامی گفت: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات لازم در فضای سایبر، متهم را که فردی حدوداً ۲۸ ساله بود را شناسایی و دستگیر و به همراه مستندات برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار دادند.

این مقام انتظامی بیان داشت: شهروندان هنگام مراجعه به سایت‌های آگهی محور به تبلیغات فریبانه اعتماد نکنند و تحت هیچ شرایطی بیعانه پرداخت نکنند و معامله را حتما حضوری انجام داده و قولنامه بین طرفین با امضای دو شاهد صورت بگیرید؛ زیرا ممکن است کالای خریداری شده مسروقه باشد که عواقب خاص خود را در پی خواهد داشت.

سرهنگ “سلیمانی” افزود: اعتماد بی جا به افراد بدون داشتن شناخت کافی و تحت‌تاثیر قرار گرفتن تبلیغات اغوا‌کننده آنها، ناآشنایی با روال قانونی خرید و فروش کالا از طریق سایت‌های مجازی و عدم شناخت راه‌های تشخیص کالای مسروقه از جمله دلایل به دام افتادن افراد است.

رئیس پلیس فتا فارس ضمن هشدار به شهروندان در خصوص خرید در بستر سایت‌های آگهی محور، تصریح کرد : خریداران بایستی توجه کنند که ترجیحاً از ساکنان شهر خود به صورت حضوری خرید کنند و همچنین قرار گذاشتن در شعب بانک ها و انتقال پول پس از دریافت کالا از امن ترین روش‌های معامله می‌باشد و از طرفی کاربران باید توجه داشته باشند حتما از کسانی خرید کنند که امکان ملاقات حضوری آنها پیش از انجام معامله فراهم است و قبل از خرید، کالا را با دقت مورد بررسی قرار دهند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir   (بخش ارتباطات مردمی)‌ گزارش کنند.