اخبار پلیس فارس – ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸
اخبار پلیس فارس – ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸

آمادگی پلیس فارس برای تأمین امنیت انتخابات فرمانده انتظامی استان گفت: نیروی انتظامی برای تأمین امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارد. سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: یکی از مهم ترین مأموریت های پلیس در پایان سال جاری، تأمین امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی […]

آمادگی پلیس فارس برای تأمین امنیت انتخابات

فرمانده انتظامی استان گفت: نیروی انتظامی برای تأمین امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارد.

سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: یکی از مهم ترین مأموریت های پلیس در پایان سال جاری، تأمین امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد بود که آمادگی های لازم در این خصوص احراز شده است.

وی افزود: نیروی انتظامی استان فارس با استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود برای برقراری امنیت مطلوب در زمان انتخابات تلاش می کند تا شرایط برای حضور پرشور و حداکثری مردم فراهم شود.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: پلیس آمادگی ۱۰۰ درصدی برای تأمین امنیت انتخابات را دارد و به صورت لحظه ای مراقبت های لازم را انجام می دهد.

سردار حبیبی وجود امنیت و آرامش در انتخابات را به عنوان یک اصل مهم برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رأی عنوان کرد و افزود: پلیس فارس در این زمینه همه توان خود را به کار بسته است.

فرمانده انتظامی استان فارس در پایان تأکید کرد: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی به مانند همیشه حضور چشمگیری در انتخابات داشته و دشمنان انقلاب اسلامی را ناامید می کنند.

دستگیری ۵۱ متهم تحت تعقیب در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران انتظامی این شهرستان طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ نفر متهم که به دلیل ارتکاب جرایم مختلف تحت تعقیب پلیس بودند دستگیر کردند.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در اجرای دستورات قضائی و با هدف دستگیری مخلان نظم و امنیت و متهمان تحت تعقیب، شناسایی این افراد در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز قرار گرفت.

وی بیان داشت: ماموران با انجام کارهای فنی و پلیسی، در ۲۴ ساعت گذشته موفق شدند ۵۱ نفر متهم را شناسایی و طی چند عملیات جداگانه همه آنان را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز تصریح کرد: در پیشینه این افراد جرایمی همچون سرقت، قتل غیر عمد، حمل مواد مخدر، توهین و تمرد نسبت به ماموران، جعل و کلاهبرداری و ایجاد ضرب و جرح دیده می شود.

ایجاد صفحه جعلی با انگیزه هتک حیثیت

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی عامل مزاحمت اینترنتی خبر داد و گفت: متهم با ساخت پروفایل جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، باعث ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت شاکی شده بود.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی مراجعه  خانمی جوان به پلیس فتا مبنی بر ساخت حساب کاربری جعلی به نام وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و سوء استفاده از تصاویر آن، در این راستا پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت اظهارات شاکی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با استفاده از  شبکه اجتماعی اینستاگرام با ایجاد پروفایلی جعلی اقدام به انتشار تصاویرخصوصی شاکی کرده که سبب هتک حیثیت وی شده است.

این مقام مسئول ‌در ادامه از شناسایی متهم خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت موضوع، کاراگاهان پلیس فتا با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و طبق مستندات بدست آمده متهم که یکی از دوستان نزدیک شاکی بود را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی بیان داشت: متهم در تحقیقات مقدماتی منکر هرگونه جرم انتسابی شده و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و در مواجه‌ با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده، لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف و در ادامه گفت صفحه اینستاگرامی منتسب به وی بوده و اقدام به انتشار تصاویر شخصی شاکی در فضای مجازی کرده است.

رئیس پلیس فتا فارس بیان داشت: انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی، خود مجوزی است برای افراد سودجو که بتوانند هر نوع استفاده‌ای از تصاویر و فیلم‌های کاربران کنند.

این مقام انتظامی در استان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: به هیچ عنوان از تصاویر خود، همسر و فرزندان در پروفایل و صفحات شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند، زیرا کلاهبرداران به راحتی می‌توانند تصاویر شما را ذخیره کرده و اقدام به عمل مجرمانه مانند کلاهبرداری و اخاذی کنند و یا با ایجاد تغییر یا اضافه کردن نوشته در آنها موجب هتک حیثیت شما گردند.

سرهنگ “سلیمانی” با معرفی سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir ، از کاربران درخواست کرد از مطالب آموزشی این سایت استفاده کرده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی با ما در میان بگذارند.

تاریخ اعزام مشمولان سربازی تغییر یافت

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان از تغییر تاریخ اعزام به خدمت مشمولان از یکم به چهارم اسفندماه خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا دهقانیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با بیان اینکه تاریخ اعزام به خدمت مشمولان با مدرک کارشناسی به بالا با انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان شده است، عنوان داشت: اعزام به خدمت تاریخ ۱/۱۲/۹۸ به روز یکشنبه مورخه ۴/۱۲/۹۸ تغییر یافته است.

سرهنگ “دهقانیان” خاطر نشان کرد: مشمولان باید فقط در روز یکشنبه تاریخ ۴/۱۲/۹۸ برای اعزام به خدمت به معاونت وظیفه عمومی استان واقع در خیابان ساحلی شرقی جنب معاینه فنی مراجعه کنند.

توقیف پراید حامل تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک سواری پراید و کشف ۱۹ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۲ قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد جدی با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک سواری پراید قصد جابجایی و انتقال مقادیری تریاک به داراب را دارد، که بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ “نوشاد” افزود: پس از هماهنگی قضائی و برنامه ریزی دقیق، محل مورد نظر به طور نامحسوس تحت کنترل و مراقبت ماموران قرار گرفت و با شگردهای خاص پلیسی خودرو پراید توقیف شد

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از آن خودرو، میزان ۱۹ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

اتوبوس حامل تریاک در ایست و بازرسی زمین‌ گیر شد

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف ۳۳ کیلو تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی و مبارزه بی امان با سوداگران مرگ، ماموران ایست و بازرسی “قطرویه” این پلیس به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ “یوسفی” با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، مقدار ۳۳ کیلو تریاک که به صورت بسیار ماهرانه در شاسی‌های اتوبوس جاسازی شده بود کشف شد، عنوان داشت: در این رابطه ۳ نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

توقیف تریلر حامل ۲ میلیارد کالای قاچاق در فارس

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان از توقیف یک دستگاه تریلر و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “ابراهیم یگانه” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای منتهی به شیراز ، به یک کامیون حامل کالا مظنون و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۵ هزار و ۸۷۵ عدد انواع لوازم یدکی خودرو خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف ذغال قاچاق درممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف یک تن ذغال قاچاق به ارزش ۶۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد هاشم قسام” اظهار داشت: ماموران انتظامی این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در محور روستایی “برم سیاه”، به یک خودرو وانت نیسان که حامل مقدار زیادی ذغال بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خوردو، یک تن ذغال قاچاق که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۶۰ میلیون ریال می رسید کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: نیروی انتظامی با هر فردی که امنیت و آرامش مردم را به خطر بیاندازد برخورد قاطع می کند.

دستگیری ۵ سارق و کشف۳۳ فقره سرقت در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری ۵ سارق و کشف ۳۳ فقره انواع سرقت در این شهرستان طی ۲۴ گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علیرضا نوشاد” اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو، مغازه و اماکن خصوصی، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ “نوشاد” افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه از آثار و علائم به جا مانده در صحنه های سرقت موفق شدند 5 سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

وی افزود: در تحقیقات علمی و فنی پلیس، سارقان به ۳۳ فقره سرقت قطعات خودرو، مغازه و اماکن خصوصی اعتراف کردند و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد:

از شهروندان خواست برای جلوگیری از سوء استفاده سارقان، وسایل نقلیه و مغازه خود را به تجهیزات حفاظتی و امنیتی مجهز کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

کشف کالای قاچاق در فراشبند

فرمانده انتظامی فراشبند از توقیف یک سواری پراید و کشف کالای قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم “کرامت‌الله برومندی” در گفت‌وگو با خبرنگاه پایگاه خبری پلیس، گفت: در راستای مبارزه با قاچاق و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه های ملی، ماموران این شهرستان هنگام کنترل محورهای اصلی، به یک سواری پراید حامل بار مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، ۴ هزار و ۸۰۳ ثوب پوشاک و ۱۴۰ ثوب گن لاغری خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، بیان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مقام قضائی شد.

ادامه راه شهیدان عبادت است

فرمانده انتظامی شهرستان فسا در دیدار صمیمی با خانواده شهید “محمود عطارد”، گفت: تکریم خانواده معظم شهدا و ادامه راه آنان عبادت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار که جمعی از مسئولان انتظامی شهرستان نیز حضور داشتند، سرهنگ “فرج رستمی” با بیان اینکه خانواده های معظم شهداء نگهبان ارزش های جامعه و الگوی صبر و استقامت هستند، اظهار کرد: سرکشی و احترام به خانواده آن بزرگواران، وظیفه ای پر افتخار و در اولویت کاری ماست.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: امنیت کنونی حاصل خون پاک شهداست و وظیفه ما ادامه دادن راه سرخ شهیدان و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است.

گفتنی است شهید “محمود عطارد” در ۳۱ تیرماه سال ۶۷ در شهر ایلام به درجه رفیع شهادت نائل شد.