اخبار پلیس فارس – ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸
اخبار پلیس فارس – ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸

کشف کالای قاچاق میلیاردی در شیراز فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۲ هزار و ۴۸۵ عدد انواع لوازم یدکی خودرو به ارزش ۸ میلیارد ریال خبرداد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، […]

کشف کالای قاچاق میلیاردی در شیراز

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۲ هزار و ۴۸۵ عدد انواع لوازم یدکی خودرو به ارزش ۸ میلیارد ریال خبرداد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام گشت زنی در بلوار “امیر کبیر” شیراز، به یک دستگاه تریلر حامل بار مظنون و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو، ۲ هزار و ۴۸۵ عدد انواع لوازم یدکی خودرو قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف کردند، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه راننده هیچگونه مدرک و مجوزی در این خصوص ارائه نداد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال قاچاق کشف شده، ۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

دیدار جانشین انتظامی فیروزآباد با خانواده شهید قمصور نوروزی

جانشین فرماندهی انتظامی فیروزآباد به همراه تنی چند از مسئولان این شهرستان با حضور در منزل خانواده شهید “قمصور نوروزی” از آنان دلجویی و سرکشی کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار سرهنگ “حمیدرضا رضا کاظمی ” لوح سلام مقام معظم رهبری (مدضله العالی) به برادر این شهید والا مقام اهدا کرد.

گفتنی است شهید ” قمصور نوروزی ” در سال ۱۳۴۴در شهرستان فیروزآباد دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۶۳ در جنگ تحمیلی و در درگیری با عناصر بعث عراق در شهر خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل شد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

دیداربا خانواده شهیدان در اقلید

جانشین فرماندهی انتظامی اقلید به همراه فرماندار و جمعی از مسئولین با حضور در منزل خانواده شهیدان “محمدمهدی و حبیب عباس نژاد” از آنان دلجویی و سرکشی کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “عباس ظهیری” در این دیدار، خانواده شهدا را اسوه صبر و مقاومت دانست و افزود: این خانوادهای شهدا هستند که به ما روحیه می‌دهند و ما هر چه داریم از برکت خون آنان است که مظهر عزت و افتخار جامعه اسلامی هستند.

جانشین انتظامی شهرستان اقلید گفت: امنیت موجود در کشور مدیون جانفشانی‌های شهدا است و به سبب رشادت‌های این بزرگواران بوده که ما امروز در آسایش و راحتی زندگی می کنیم.

برخورد ۳  دستگاه وسیله نقلیه با یکدگیر حادثه آفرید

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر برخورد ۳ دستگاه وسیله نقلیه با یکدیگر در محور روستایی “نوروزان” شهرستان کوار، ۲ نفر کشته و یک نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور روستایی “نوروزان” شهرستان کوار، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ با یک موتورسیکلت به شدت با یکدیگر برخورد که بر اثر آن یکی از رانندگان خودروها و همچنین راکب موتورسیکلت در دم فوت و راننده دیگر مجروح و به بیمارستان انتقال شد.

رئیس پلیس راه شمالی استان بیان کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و  علت وقوع این حادثه را موکول به تحقیقات بعدی اعلام کردند.

کشف ۲۰ کیلو تریاک از یک خانه در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۲۰ کیلو تریاک و دستگیری ۲ نفر قاچاقچی در بازرسی از یک منزل مسکونی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با اقدامات فنی مطلع شدند افرادی به هویت معلوم مقداری مواد مخدر در منزل خود در یکی از محله‌های مرودشت دپو کرده‌اند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، میزان ۲۰ کیلو تریاک کشف و ۲ نفر را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ “زراعتیان” با بیان اینکه مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می شود، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان مواد مخدر، سریعا با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را اطلاع دهند.

محل دپو ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در فسا لو رفت

فرمانده انتظامی فسا گفت: با تلاش ماموران پاسگاه “دوگان” این شهرستان، ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در روستای “زنگنه” کشف شد.

سرهنگ “فرج رستمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات دقیق این خبر بیان کرد: در پی تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامی پاسگاه “دوگان” این شهرستان با اقداملات فنی و تخصصی، از دپو سوخت قاچاق در روستای “زنگنه” مطلع و پس از هماهنگی با مراجع قضائی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از یک مرغداری، ۳ عدد تانکر حاوی ۲۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه، یک میلیارد ریال برآورد شده است.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، ۸۲ کیلو تریاک کشف و ۶۴ نفر سارق نیز دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “افشین حیدری ” در بیان این خبر گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با سارقان و قاچاقچیان  مواد مخدر به صورت ویژه در بهمن ماه سال جاری در این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ “حیدری” با بیان اینکه در این طرح‌ها ۶۴ سارق دستگیر و ۸۴ فقره انواع سرقت کشف شد، گفت: در این خصوص ۸۲ کیلو و ۳۲۶ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۵ نفر قاچاقچی نیز  دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: کشف ۴۴۷ هزار و ۲۶۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودرو متخلف نیز از دیگر کشفیات این طرح بود.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان به صورت شبانه روزی با سارقان، سوداگران مرگ و مخلان امنیت و برهم زنندگان آرامش شهروندان برابر قانون برخورد می کند.

کلاهبردار اینترنتی میلیاردی در دام پلیس لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری کلاهبردار اینترنتی و اعتراف به برداشت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به صورت غیر مجاز خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: در پی شکایت احدی از شهروندان با عنوان هک شدن حساب شخصی وی و برداشت یک میلیارد و ۱۰۰ مییون ریال به صورت اینترنتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی مستندات پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد طی دو نوبت به صورت اینترنتی مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از حساب شاکی برداشت شده است.

سرهنگ “امجدی” خاطر نشان کرد: کارشناسان با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند فرد کلاهبردار را شناسایی و در یک عملیات منسجم پلیسی وی را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مبلغ مذکور از متهم اخذ و به حساب شاکی واریز شد، گفت: این فرد کلاهبردار پس از دستور مقام قضائی روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان به شهروندان توصیه کرد هنگام خرید اینترنتی به آدرس الکترونیکی درگاه پرداخت دقت کنند تا مورد سوء استفاده کلاهبرداران قرار نگیرند.