اخبار پلیس فارس – ۱ اسفندماه ۱۳۹۸
اخبار پلیس فارس – ۱ اسفندماه ۱۳۹۸

کشف کالای قاچاق ۲۳ میلیاردی در فارس فرمانده انتظامی استان از توقیف دو خودرو حامل کالای قاچاق به ارزش ۲۳ میلیارد ریال خبر داد.  سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت : مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان یک دستگاه تریلر حامل کالای قاچاق را در محور بوشهر […]

کشف کالای قاچاق ۲۳ میلیاردی در فارس

فرمانده انتظامی استان از توقیف دو خودرو حامل کالای قاچاق به ارزش ۲۳ میلیارد ریال خبر داد.

 سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت : مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان یک دستگاه تریلر حامل کالای قاچاق را در محور بوشهر به شیراز شناسایی و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، ۹ هزار و ۸۴۳ قطعه انواع لوازم یدکی خودرو که به صورت قاچاق حمل می شد، کشف و در این راستا یک متهم دستگیر شد.

وی ادامه داد: همچنین مأموران انتظامی شهرستان کازرون از خبری مبنی بر تردد خودرو حامل کالای قاچاق در یکی از محورهای مواصلاتی این شهرستان مطلع شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: با تلاش مأموران انتظامی در این راستا یک کانتینر را متوقف و در بازرسی از آن ۹۲۲ هزار و ۱۷۶ عدد انواع باطری چراغ قوه فاقد مدارک قانونی و گمرکی کشف شد؛ در این خصوص یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

سردار حبیبی در پایان با بیان اینکه ارزش این محموله های قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه ۲۳ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: مبارزه بی امان با کالای قاچاق از اولویت های اصلی فرماندهی انتظامی استان فارس به شمار می رود. 

محموله چوب قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف ۲۰ تن چوب قاچاق دراین شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان هنگام کنترل خودرو های عبوری در محورهای مواصلاتی شهرستان، به ۳ دستگاه کامیون مظنون و آنها را متوقف کردند.

وی تصریح کرد : در بررسی های انجام گرفته مشخص شد این خودروها حامل ۲۰ تن چوب قاچاق می باشند که به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و در این خصوص ۳ متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین در پایان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز توسط افراد فرصت طلب و سودجو، موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰به پلیس اطلاع دهند.

پلیس و معتمدان از عوامل ایجاد امنیت در جامعه هستند

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه پلیس و معتمدان از عوامل ایجاد امنیت پایدار در جامعه هستند، گفت: تعامل این دو مجموعه، نقش بسزایی در ایجاد امنیت اجتماعی دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام بخش حبیبی” در همایش معتمدان شهرستان های ممسنی و رستم، اظهار داشت: یادمان نرفته است در زمان جنگ تحمیلی  و دفاع از حرم اهل بیت و حضرت زینب (س) مردمان شجاع و غیور دو شهرستان ممسنی و رستم، حماسه های زیادی آفریدند و باعث افتخار شدند.

وی با بیان اینکه معتمدان و ریش سفیدان پل ارتباطی سایر مردم با پلیس می باشند، گفت: این قشر از جامعه نقش مهمی در کاهش پرونده های قضائی و خدمت رسانی هر چه بهتر یگان‌های انتظامی به شهروندان دارند.

سردار حبیبی تصریح کرد: وجود یک معتمد محلی، خیلی مهم است و همه ما به یاد داریم که همیشه بزرگان و معتمدان بهترین یاور در حفظ امنیت برای ما بوده‌ و هستند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه تعامل با معتمدان در اجرای هر چه بهتر ماموریت‌های پلیس نقش بسزایی دارد، خاطر نشان کرد: مردم بازوان قدرتمند دولت در برقراری نظم و امنیت هستند؛ بنابراین ما نباید از این ظرفیت عظیم غافل شویم، چرا که مردم می‌توانند کمک بسیار خوبی در حفظ نظم و امنیت جامعه برای پلیس باشند.

بازنشستگان آینه تمام نمای شاغلان هستند

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از بازنشستگان به عنوان گنجینه های طلایی ناجا نام برد و گفت: بازنشستگان آینه تمام نمای شاغلان هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” اسماعیل زراعتیان” در دیدار با بازنشسته “سید محمد رجبی” افزود: بازنشستگان به دلیل دارا بودن تجارب علمی به عنوان گنجینه های با ارزشی هستند که استفاده از تجارب و اندوخته های آنان می تواند در بسیاری از ماموریت ها راه گشا و کار ساز باشد.

وی سرکشی و دیدار با این بزرگواران را موجب خوشحالی و مسرت آنان برشمرد و گفت: این دیدارها علاوه بر ارتقای روحیه خدمتی باعث صمیمیت بیشتر می شود.

سرهنگ زراعتیان درپایان حفظ تعامل و ارتباط بازنشستگان با شاغلان را حائز اهمیت خواند و بیان داشت: ما از یک خانواده هستیم و فرقی بین بازنشسته و شاغل وجود ندارد.

گفتنی است در این دیدار، فرمانده انتظامی شهرستان با اهداء لوح تقدیر از این بازنشسته ناجا قدردانی و تشکر کرد