شرایط افزایش آلاینده‌های هوا در مناطق مرکزی و صنعتی اصفهان مهیاست
شرایط افزایش آلاینده‌های هوا در مناطق مرکزی و صنعتی اصفهان مهیاست

اداره کل هواشناسی اصفهان اعلام کرد: شرایط برای ایجاد غبار محلی و افزایش آلاینده‌های هوا در روز یکشنبه چهارم اسفند در مناطق مرکزی و صنعتی این استان مهیاست. کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، استقرار جو نسبتا پایدار امروز و فردا در بیشتر مناطق استان و آسمان صاف تا […]

اداره کل هواشناسی اصفهان اعلام کرد: شرایط برای ایجاد غبار محلی و افزایش آلاینده‌های هوا در روز یکشنبه چهارم اسفند در مناطق مرکزی و صنعتی این استان مهیاست.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، استقرار جو نسبتا پایدار امروز و فردا در بیشتر مناطق استان و آسمان صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

فاطمه زهرا سیدان افزود: بر این اساس، در مناطق مرکزی و صنعتی استان، شرایط برای غبار محلی و افزایش آلاینده‌های هوا مهیاست.

وی با بیان اینکه از اواسط روز دوشنبه سامانه بارشی وارد استان اصفهان می‌شود، گفت: با شروع فعالیت این سامانه از مناطق غربی تا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در بیشتر مناطق استان شاهد بارش باران، گاهی رگبار و رعدو برق و احتمال تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

سیدان خاطرنشان کرد: دمای هوا تا فردا در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وی درباره آلودگی امروز هوای کلانشهر اصفهان توضیح داد: هواشناسی اصفهان ایجاد غبار صبحگاهی در این شهر را پیش‌بینی کرده بود هرچند رطوبت ۴۰ درصدی و پایداری هوا نیز در نمود بیشتر آن تاثیر داشت.

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز شنبه سوم اسفند با شاخص ۱۱۶ (AQI) در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

هوای کلانشهر اصفهان از اواسط بهمن امسال در وضعیت سالم قرار داشت اما در بیشتر روزهای هفته گذشته به ویژه یکشنبه بیست و هفتم بهمن، کیفیت هوا ناسالم بود.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی اصفهان، میانگین حسابی بارندگی سال جاری استان تا سوم اسفند نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند مدت ۱۹درصد کاهش داشته است.
میانگین بارندگی سال زراعی جاری تا کنون ۹۲۲ میلی متر و میانگین حسابی بارندگی متوسط یک سال زراعی کامل استان اصفهان ۲۰۲ میلی‌متر است.